Інформаційна кампанія навколо ММК ім. Ілліча направлена на те щоб схилити сьогоднішніх власників продати підприємство. Таку думку РБК-Україна висловив директор аналітичної групи «Da Vinci AG» Анатолій Баронін.
На його думку той факт, що меткомбінат довгий час залишався поза сферою впливу ключових фінансово-промислових груп робить його сьогодні особливо привабливим при перерозподілі сфер впливу транснаціональними компаніями.
«На сьогоднішній день немає підтверджених даних про продаж підприємства. Вважаємо, що ситуація навколо ММК ім. Ілліча - це кампанія, направлена на те, щоб схилити нинішніх власників підприємства до його продажі. До речі, інформація з'явилася якраз на фоні проблем, пов'язаних з відсутністю замовлень і скороченням виробництва на 30% в травні 2010 року. При цьому портфель замовлень на червень практично відсутній, що формує додаткові ризики для підприємства в найближчі місяці. Це більше нагадує «примушення до операції», чим анонсування самої операції. ММК ім. Ілліча сьогодні потрапив в сферу інтересів одного з крупних інвесторів, який прагне отримати контроль над підприємством», - заявив А. Баронін.
Потенційно в покупці ММК ім. Ілліча зацікавлені «Метінвест», російська група Володимира Лісіна, російський «Металоінвест», а також група «Приват», вважає А.Баронін.
«Інтерес з боку групи «Металоінвест» також виглядає логічним, якщо врахувати останні плани з будівництва заводу в ОАЕ, а також партнерські відносини даної групи з ММК ім. Ілліча в сировинній сфері. Що стосується групи «Приват», то звертає на себе увагу звинувачення з боку керівництва меткомбінату в недавніх рейдерських діях відносно реєстру акціонерів. Хоча, на наш погляд, якщо за процесом стоїть група «Приват», то вона навряд чи діє в своїх інтересах, і швидше за все, пов'язана з інтересами російської групи», - відзначив А. Баронін.