Французька Carrefour веде переговори про придбання мережі гіпермаркетів "Караван", - "Комерсант-Україна".

НовиниЕкономіка    03.07.2008 - 09:07
Друга за величиною в світі французька мережа продуктових гіпермаркетів французька Carrefour веде переговори про придбання контрольного пакету акцій мережі гіпермаркетів "Караван", вартість 100% якою її власники оцінили в 224-300 млн дол. Таким чином, на цей ринок вже вийшов конкурент Carrefour - Auchan, що навесні минулого року придбав 20% української мережі "Фуршет", пише "Комерсант-Україна". Carrefour веде переговори про придбання 50%+1 акції компанії, також покупець може отримати право на викуп частки, що залишилася, через два-три роки після операції. Carrefour є основним претендентом на "Караван", але операція може не завершитися цього року. У прес-службі Carrefour від коментарів відмовилися. Carrefour була заснована у Франції в 1959 р. сім'ями Фурнье і Дефорі. Об'єднує більше 14,5 тис. магазинів в 30 країнах світу: гіпермаркети Carrefour (62% всієї мережі), супермаркети Champion і Norte, невеликі магазини Shopi і Marche Plus, діськаунтери Dia, Ed і магазини cash-and-carry Promocash. Акціонери - Halley Family Group (13,03%), Blue Capital S.a.r.l. (9,09%), ще 29,13% належить інституційним інвесторам. Консолідована виручка в 2007 році - 82,14 млрд євро, чистий прибуток - 2,47 млрд євро. Капіталізація на NYSE Euronext вчора - 23,83 млрд євро. Перший гіпермаркет групи "Караван" був відкритий в 2003 р. в Києві. Зараз їй належить чотири магазини в Києві, Харкові і Чернівцях загальною торговою площею 28,6 тис. кв. м. По 40% "Каравану" належить підприємцям Андрію Гордієнку і Сергію Хріпкову, ще 20% були продані минулого року за 155 млн дол. структурам банку Citigroup. За попередніми даними, виручка в 2007 р. склала близько 187 млн дол., EBITDA - 7,6 млн дол., чистий прибуток/кв. м - 6,3 тис. дол. Свою мережу А.Гордієнко і С.Хріпков оцінили з коефіцієнтом P/S (відношення ціни до виручки) 1,2-1,6 в 224-300 млн дол. Коефіцієнт P/S за 2008 р. для центрів формату "Каравану" складає в середньому 0,8-1,5 на ринках, що розвиваються. Крім чотирьох магазинів, що діють, до відкриття готуються гіпермаркети в Кривому Розі і Житомирі. До кінця 2011 р. мережа планує відкрити ще 19 гіпермаркетів торговою площею 166,17 тис. кв. м (у компанії вже є земельні ділянки). Carrefour - четвертий великий іноземний рітейлер, який може увійти до України за допомогою місцевого партнера. Так, СП з групою EastOne Віктора Пінчука створив російський "Мосмарт", а найбільший сербський рітейлер Delta Maxi Group для розвитку в Україні створила СП з російською інвесткомпанієй Finstar Олега Жваво. Шляхом створення СП з місцевим рітейлером вперше в своїй практиці вийшла на новий ринок і французька Auchan.
Нагадуємо, не забудьте обрати свій спосіб читати новини.
On Top