ua en ru

Експерт: Вибори покажуть, кому з олігархів дістануться залишки держмайна

Затримка з роздачею залишків держмайна пов'язана з місцевими виборами, запланованими на 25 жовтня. Такої думки дотримується президент Українського аналітичного центру Олександр Охріменко.

Зокрема, за його словами, такий великий об'єкт, як морський порт "Южний", влада не віддала одному з олігархів, як планувалося раніше, оскільки, сьогодні складно визначити, який рівень політичного впливу буде у цього олігарха після виборів.

"Зараз будуть дивитися за результатами виборів - якщо побачать, що цей олігарх може досить впливати, то доведеться домовлятися. Якщо побачать, що більше немає його великої політичної партії, то з ним вже буде інша розмова. Тут йде така тонка гра", - пояснив Охріменко.

Експерт також зазначив, що на концесію єдиного в Україні глибоководного порту "МТП Южний" є кілька претендентів і саме після виборів стане зрозуміло, кому віддадуть цей високоліквідний держактив. При цьому, як вважає Охріменко, позиція глави Фонду в цих питаннях не має ніякого значення.

"Ігор Білоус виконує вказівки. Якщо йому дати вказівку, то завтра він дуже швидко віддасть в концесію цей порт. Але так, як йому таку вказівку не давали, то він шукає причини відкласти концесію. Він не може сказати, що йому телефонував президент або прем'єр і сказав, що цього не віддаємо, віддаємо іншим. Тому йому доводиться шукати альтернативне пояснення, чому, як і т. д. Це політичний фарс", - упевнений експерт.

Як зазначалося, раніше на запит журналістів з приводу відстрочки концесії порту "Південний" ФДМУ відповів, що причиною повернення акта оцінки майна порту компанії-оцінювача, стали "запитання до складу й оформлення поданого на розгляд Фонду пакета документів". За даними ЗМІ, надалі, як зазначають у ФДМУ, "всі рішення про здійснення оцінки, оформлення пакету документів і про те, чи передадуть в принципі в концесію порт "Південний" - буде приймати орган управління - Міністерство інфраструктури".

Раніше ФДМУ заявив про намір змінити правила передачі державних об'єктів у концесію. У Фонді пропонують розробити повністю новий закон "Про концесії", в якому принципово змінити низку умов. Зокрема, терміни передачі об'єктів у концесію. У ФДМ відзначають, що світовий досвід довів - найуспішніша модель здачі портів у концесію на термін від 10 до 25 років, а не 49, як передбачено профільним законодавством в Україні.