ua en ru

Директор "Екофлот": ми відкрито конкуруємо з держбуксирами Одеського порту і приватними компаніями

Директор "Екофлот": ми відкрито конкуруємо з держбуксирами Одеського порту і приватними компаніями Фото: Катерина Кузьменко (прес-служба)

На сьогоднішній день ніякого конфлікту між Одеським морським портом і компанією "Екофлот" немає

На сьогоднішній день ніякого конфлікту між Одеським морським портом і компанією "Екофлот" немає, а інформацію про такий "конфлікт" видають конкуренти, яким вигідно використовувати нечесні методи в конкурентній боротьбі на ринку. Про це в інтерв'ю "Українським новинам" розповіла директор компанії "Екофлот" Катерина Кузьменко.

"В період важкої льодової навігації взимку 2016-2017 років, через брак потужних буксирів в Одеському морському порту, ми запропонували керівництву Порту об'єднати наші зусилля і працювати разом. Це було єдине рішення для забезпечення безперебійної роботи, виконання плану суднозаходів, недопущення простою суден, і, відповідно, уникнення штрафних санкцій до Порту. В результаті всю льодову компанію відпрацювали чітко. Не зупиняючись ні на хвилину. Дійсно, був спір, який довелося вирішувати в суді, але конфлікту між Портом і "Екофлотом" ні", - зазначила Катерина Кузьменко.

Пояснюючи суть судового спору між компанією "Екофлот" і Одеським портом, Катерина Кузьменко відзначила:

"Коли Порт замовляв буксири у "Екофлот", рахунок судновласника за надані послуги виставляв Порт і оплату за всю операцію отримував Порт. Компенсаційні витрати - це була погодинна оплата роботи залучених буксирів "Екофлот" за тарифами Порту, вже сплачена судновласником Порту, але не перерахована від Порту нашої компанії. Мабуть, з грошима важко було розлучатися. Ми прочекали півроку. Довелося звернутися в суд. В процесі судового розгляду відмовилися від всіх супутніх витрат (інфляційні, відсотки за прострочення оплати, судові витрати тощо). Нашою метою не було "заробити на портеі", хотіли повернути своє".

Директор "Екофлот": ми відкрито конкуруємо з держбуксирами Одеського порту і приватними компаніями

За словами Катерини Кузьменко, компанія "Екофлот" ніколи не брала буксири в оренду – у Одеського морпорту.

"Для буксирних операцій ми використовуємо буксиру "Гайдамака", вже відмінно зарекомендував себе буксир "Кілбі" і новий для Одеси буксир льодового класу "Австралія". В даний час нами залучено на договірній основі 5 буксирів, але жодного з одеського портового флоту", - зазначила Катерина Кузьменко.

Пояснюючи численні "чутки" про компанії "Екофлот", директор підприємства підкреслила:

"Наша компанія - не єдиний приватний оператор буксирних послуг в Україні. В даний час тільки в акваторії Одеського порту працює 4 буксирних компанії. І ще є ряд компаній, що бажають працювати в цьому сегменті. Підступи конкурентів, що використовують брудні нечесні методи боротьби призвели до публікацій статей. Інформація змінюється і подається у спотвореному вигляді. Ми відкрито конкуруємо з державними буксирами порту і приватними буксирними компаніями, що працюють на акваторії, постійно покращуючи сервіс. Наші тарифи аналогічні тарифам Порту. А вибір буксирної компанії залишається за судновласником".

Директор "Екофлот": ми відкрито конкуруємо з держбуксирами Одеського порту і приватними компаніями

Нагадаємо, закон України "Про морські порти України" встановлює вичерпний перелік послуг, які надаються виключно державними підприємствами. У числі послуг відсутні операції з буксирування, що виключає монополію морських портів, як державних підприємств, на надання таких послуг, тобто, буксирувальниками можуть виступати і приватні компанії. Законами України заохочується вільна конкуренція. Законодавством України не передбачений порядок застосування тарифів по модулю або за годинниковою ставкою, як і розмір самої ставки. Обидві тарифні ставки застосовуються на розсуд буксирної компанії, що надає послугу.

З 2014 року в Україні скасовано держрегулювання тарифів на буксирні послуги, і порт має право самостійно визначати вартість своїх послуг і продавати їх на ринку на свій розсуд без узгодження, надавати знижки і нараховувати надбавки до тарифів.