ua en ru

АНТК ім. Антонова викотив перший серійний літак АН-148.

Державне підприємство Авіаційний науково-технічний комплекс ім. Антонова (Київ) ім. Антонова сьогодні викотило з ангара перший серійний зразок реактивного регіонального літака АН-148, повідомляє кореспондент РБК-Україна.

"Літак відповідає всім сучасним вимогам цивільної авіації. Тому є великі перспективи для його використання, як на внутрішніх, так і міжнародних маршрутах", - заявив у ході презентації літака перший заступник міністра транспорту і зв'язку України Василь Шевченко.

На відкритті нового літака також були присутні прем'єр-міністр України Юлія Тимошенко, голова Державіаадміністрації Олександр Давидов, генеральний конструктор АНТК ім. Антонова Дмитро Ківа та інші.

У ході презентації Київський завод "Авіант" передав літак державному лізинговому підприємству "Лізінгтехтранс".

Як наголошувалося раніше, ДП АНТК ім. Антонова в квітні 2009 р. виграло конкурс на лізинг 3 літаків Ан-148-100, який проводила компанія "Лізінгтехтранс" (Київ).

На початку лютого Кабмін ухвалив рішення виділити 1 млрд грн Київському авіаційному заводу "Авіант" для рефінансування заборгованостей і збільшення статутного фонду.

До кінця 2009 р. на авіаційних заводах в Харкові та Києві повинні були зібрати 9 літаків, зокрема 6 - на ХГАПП і 3 - на "Авіант" (усі входять до корпорації АНТК ім. Антонова).

Раніше прем'єр-міністр Юлія Тимошенко заявляла, що веде переговори про продаж за кордон 50 літаків Ан-148.

АН-148 - перший реактивний пасажирський літак українського виробництва, який був розроблений у співпраці з російськими підприємствами. АН-148 призначений для пасажирських перевезень на регіональних і близькомагістральних авіалініях дальністю до 3100 км. Перевагою АН-148 вважається його здатність здійснювати посадку на злітно-посадочних смугах з штучним покриттям, а також на підготовлених ґрунтових смугах, розташованих до 1500 метрів над рівнем моря, за будь-яких кліматичних умов.

Крейсерська швидкість польоту літака складає 780-850 км/год., а крейсерська висота польоту - до 12 200 м.

Сертифікація типової конструкції літака продовжувалася 3 роки і була завершена 26 лютого минулого року виданням сертифікату типу України та Міждержавного авіаційного комітету.

Сертифікаційний базис для літака АН-148-100 розроблений з урахуванням європейських норм льотної придатності для такого класу літаків - CS-25. Об'єм доказової документації склав близько 300 документів. Видані також сертифікати типу на двигун Д-436-148 і допоміжну силову установку. Зацікавлені експлуатацією Ан-148 українські авіакомпанії залучалися як до розробки самого літака, так і до розробки програми підтримки льотної придатності.