ua en ru

90% учених підтримують ідею створення комунікаційної платформи "Дім інновацій", - результати опитування

90% учених підтримують ідею створення комунікаційної платформи "Дім інновацій", - результати опитування Фото: вчений Віктор Досенко, бізнесмен і меценат Ігор Янковський,соціолог Олексій Антипович

10 жовтня 2017 року в інформаційному агентстві "Інтерфакс-Україна" відбулася прес-конференція, на якій було представлено дослідження групи "Рейтинг" на тему "Проблеми популяризації науки в Україні". Опитування проводилося на замовлення Громадської спілки "Форум Українського Партнерства". Всього було опитано 1000 науковців, які представляли 35 наукових установ в Києві, Харкові, Дніпропетровську, Львові та Одесі.

Перед журналістами виступили керівник Соціологічної групи "Рейтинг" Олексій Антипович, бізнесмен і меценат, ініціатор проекту "Дім інновацій" Ігор Янковський, доктор медичних наук, професор Віктор Досенко і керівник "Дому інновацій" Олександр Кульвановский.

90% учених підтримують ідею створення комунікаційної платформи "Дім інновацій", - результати опитування

Фото: журналісти і гості в залі прес-центру Інтерфакс-Україна

Згідно з даними дослідження, які оприлюднив Олексій Антипович, 86% вчених переконані, що вони повинні займатися популяризацією науки, але на практиці це робить тільки 45%, причому переважним чином на волонтерських засадах.

55% респондентів зазначили, що їм важко доносити інформацію про свої винаходи через ЗМІ. Спеціалізовані видання працюють на вузьку аудиторію, а "популярні" ЗМІ воліють розважальну інформацію (це констатують 59%).

Головне нарікання вчених, що стосується їх нинішнього становища - низька оплата праці та недостатнє фінансування наукової діяльності. Саме з цієї причини 28% респондентів готові залишити науку, а кожен четвертий думає про еміграцію. З іншого боку, 93% вчених прагнуть втілити результати своєї діяльності на практиці і розраховують на підтримку інвесторів. Сприяти вирішенню цієї проблеми можуть бізнесмени, які зацікавлені у впровадженні інновацій.

Отже, обидві сторони мають потребу в своєрідному "місці зустрічі", щоб дізнатися, чим вони можуть бути корисні один одному. Відповісти на цей запит покликаний "Дім інновацій", створений за ініціативою бізнесмена і мецената Ігоря Янковського.

За його словами, ідея організації комунікаційної платформи для всіх учасників ринку інновацій виникла ще рік тому. Тоді організатори провели масштабну конференцію "Дім інновацій на Троїцькій площі", учасники якої чітко висловилися на підтримку створення спеціального центру для популяризації науки і обміну інформацією між вченими, бізнесменами і журналістами.

Опитування "Рейтингу" підтвердив, що близько 90% респондентів виступають за створення центру, який би спеціалізувався на популяризації вітчизняних наукових досліджень, надавав технічну допомогу вченим, сприяв формуванню позитивного іміджу вчених і поширював новини про науку та інновації в Україні.

"Всі, хто прийшов на нашу конференцію рік тому, говорили про одне і те ж, але на різних мовах. Тому у мене народилася ідея створити єдину комунікаційну платформу, яка б займалася популяризацією науки в Україні та сприяла налагодженню зв'язків між науковцями, підприємцями, журналістами та іншими спільнотами. Дуже добре, що більшість учених підтримують цю ідею. Проект "Дім інновацій" вже працює, є професійна команда. Ми плануємо залучати резидентів з різних сфер - медицини, біології, хімії, інфраструктури, соціальних наук. Переконаний, ми зможемо акумулювати цікаві ідеї, нові розробки на одному майданчику і стимулювати впровадження інновацій в Україні", -підкреслив Ігор Янковський.

Доктор медичних наук, професор Віктор Досенко бачить позитивні кроки з боку бізнесу. За його словами, підприємці звертаються до науки, тому що вони розуміють, що просто за рахунок перепродажу, за рахунок транспорту, енергоресурсів не вийде гарного європейського бізнесу. Потрібно вкладатися в науку і отримувати ноу-хау, інформацію, на якій можна заробити гроші в принципі за невеликі інвестиції.

За словами керівника "Дому інновацій" Олександра Кульвановского, команда проекту чітко виділила два тренда, які й підтвердили результати опитування: вчені хочуть комунікації, і вони присутні в соціальних мережах.

"Ми стартували через Facebook і вже через два місяці ми охопили аудиторію в півмільйона унікальних користувачів. З них 30% підключалися до активного перегляду контенту, обмінювалися коментарями. Тобто, тема науки і інновацій цікавить більшу аудиторію. Ще одна наша знахідка - англомовний контент. Нашу сторінку Facebook читають у 35 країнах світу, а сайт Innovation House – в понад 85 країнах світу. Ми відкриті для спілкування, партнерства і працюємо над тим, щоб все більше людей цікавилися українською наукою та інноваціями", - зазначив Олександр Кульвановский.

Більше про проект "Дім Інновацій" можна дізнатися на сторінці у Фейсбуці www.facebook.com/innovationhouse.org.ua та на сайті https://innovationhouse.org.ua