ua en ru

"Укрзалізниця" підвищує свою енергоефективність

«Укрзалізниця» активно виконує комплексну державну програму з енергозбереження. Про це на засіданні оперативного штабу «Укрзалізниці» з енергозбереження заявив його керівник, перший заступник гендиректора Микола Сергієнко.

«Щороку ми розробляємо конкретні програми з комплексами організаційних, технічних, контрольно-ревізійних заходів щодо раціонального і економного використання паливно-енергетичних ресурсів на залізниці. Нами проводяться енергоаудити на дорогах і винні в нераціональному використанні електроенергії караються. Кращі результати з енергозбереження в поточному році показали Південна і Придніпровська дорога, де організовано чіткий контроль за витратою енергоносіїв», - повідомив Сергієнко.

За даними статистики, за 2011 р. підприємства залізничного транспорту України використовували 429,8 тис. тонн дизельного палива (в тому числі, 361,1 тис. тонн на тягу поїздів), 6228,9 млн кВт-год електроенергії (в тому числі, 5236,2 млн кВт-год на тягу). Крім того, на потреби галузі було витрачено 6,3 тис. тонн мазуту, 148 млн куб м природного газу, 109,1 тис. тонн вугілля. Ці показники перевищують дані 2010 р., збільшення енерговитрат пов'язане з нарощуванням обсягів перевезень.

Однак енергоємність галузі, в результаті планомірної роботи з енергозбереження, знижується. Результати залізничного транспорту з енергозбереження набагато вищі, ніж по країні, повідомляє «Укрзалізниця». За експертними оцінками, потенціал енергозбереження в Україну до кризи становив 40-45% від енергоспоживання, а під час кризи він трохи збільшився.

У той же час, за останні 15 років енергоємність залізничного транспорту фактично зменшилася в 2 рази, і активна тенденція до зменшення витрат енергоносіїв та паливно-мастильних матеріалів зберігається. У 2011 р. досягнуто зниження витрат паливно-енергетичних ресурсів у порівнянні з плановими: по тязі поїздів - 2891 тонн дизельного палива (0,8%) і 48,3 млн кВт-год електроенергії (0,9%); по стаціонарної теплоенергетиці - на виробничі потреби 805,7 тонн котельно-пічного палива в умовному обчисленні (0,4%).

Показник енергоємності істотно знизила електрифікація ділянок залізниці - в загальній складності, близько 600 км. В результаті відмови від тягового дизельного рухомого складу в кілька разів скоротилися викиди шкідливих речовин в атмосферу.