"Лукойл" отримав дозвіл на розробку родовищ континентального шельфу Норвегії

НовиниЕкономіка    23.08.2011 - 09:07

ВАТ "Лукойл" стало першою російською компанією, що отримала дозвіл на розробку континентального шельфу Норвегії. Міністерство нафти і енергетики країни визнало компанію досить підготовленою для роботи на шельфі, що дозволить їй отримати ліцензії на освоєння родовищ, повідомляє Міністерство нафти і енергетики Норвегії.
Тепер "Лукойл" зможе подавати заявки на отримання ліцензій на розробку конкретних ділянках шельфу. Правда, поки незрозуміло, чи буде компанія працювати в Північному, Норвезькому або Баренцевому морях. Як пояснили РБК daily у "Лукойлу Оверсіз" (100-процентне дочірнє підприємство ВАТ "Лукойл"), компанія очікуватиме оголошення тендерів - і тоді вже стане розглядати можливі проекти з врахуванням їх ефективності. "Ми розглядатимемо як геологорозвідувальні проекти, так і проекти по видобутку", - додали в компанії.
"Лукойл" першим з російських нафтових компаній виявив цікавість до ресурсів норвезького шельфу, подавши в кінці 2010 р. заявку на проходження передкваліфікації. Сама система передкваліфікаційного відбору діє в Норвегії з 2000 р. Її мета - залучити нові і компетентні компанії для освоєння шельфових родовищ. В рамках цієї системи компаніям надають оцінку їх придатності для роботи на шельфі, перш ніж вони почнуть розглядати конкретні можливості для бізнесу.
На думку аналітика ГІК "Трійка Діалог" Валерія Нестерова, зараз "Лукойл" прагне урізноманітити свою сировинну базу, і цим пояснюється його інтерес до норвезьких родовищ. Крім того, ресурси норвезького шельфу досить перспективні, особливо Норвезького і Баренцового морів. "Щодо самих проектів, не виключено, що "Лукойл" братиме участь в них в консорціумі з норвезькою Statoil, з якою компанія успішно співробітничає на родовищі Західна Курна-2 в Іраку і в проекті Шах-Деніз в Азербайджані", - вважає Нестеров. При цьому досвід, який компанія отримає при розробці норвезького шельфу, допоможе їй згодом при участі в російських шельфових проектах. "Допуск приватних компаній до розробки російського шельфу - це питання часу", - зазначив експерт.

Нагадуємо, не забудьте обрати свій спосіб читати новини.
Messenger Telegram Chrome
On Top