ru ua

Жетон в один кінець

Паперові квитки можуть з'явитися в київському метро вже в серпні

Найближчим часом Київська міська держадміністрація (КМДА) має підписати інвестиційний договір про введення в столичному транспорті електронних квитків. Планується, що вже в цьому році кияни почнуть оплачувати проїзд в метро паперовими квитками зі штрихкодами, а єдина система оплати для всього комунального транспорту має запрацювати до квітня 2014 року. Тим часом профспілка київського метрополітену передав звернення з 5 тис. підписів до глави КМДА Олександра Попова з проханням переглянути або навіть скасувати запуск проекту через можливі скорочень, черг пасажирів і багатомільйонних сум, які будуть йти підряднику.

У серпні повинен бути підписаний інвестиційний договір про введення електронних квитків в столичному комунальному транспорті. У квітні цього року переможцем конкурсу, в якому брали участь дві компанії, була оголошена харківська "Альфа Пий Термінал". За словами радника голови Київської міської держадміністрації, куратора проекту "Електронний квиток" Олександра Кубракова, до 1 січня 2014 року система буде реалізована в метрополітені: "Замість жетонів з'являться паперові чеки зі штрихкодами, які можна буде купити в автоматах, а також електронні карти". "Інвестиційний договір між компанією та КМДА буде підписаний на 10 років, - розповів" Комерсант "представник" Альфа Пий Термінал "Михайло Леонов. - Початкові капітальні інвестиції по закупівлі, монтажу обладнання та програмного забезпечення попередньо складуть близько 150 млн грн, протягом наступних 3 -5 років ця сума досягне 350-400 млн грн ".

Технологічно ця система буде схожа на ту, що зараз діє в харківському метрополітені, зазначив пан Леонов. Введення одноразових паперових квитків у Харкові почали в квітні 2012 року, а 1 жовтня повністю відмовилися від жетонів. Одноразовий квиток має унікальний штрихкод, який зчитується сканером, вмонтованим в турнікет на вході в метро. Квиток дійсний протягом доби. "Всі існуючі електронні карти будуть інтегровані в нову систему - вони як діяли, так і діятимуть", - запевнив "Комерсант" пан Леонов. "Буде перехідний період, коли будуть діяти і жетони, і квитки зі штрих-кодами, - пояснив пан Кубрак. - Але поступово частка жетонів буде зменшуватися, а потім їх просто не стане". Завдяки новій системі в КМДА розраховують перевести на оплату проїзду картами до 80% пасажирів.

Одночасно в Києві почнуть переводити на електронні квитки комунальні автобуси, тролейбуси і трамваї. Планується, що цей етап триватиме до кінця квітня 2014 року. У КМДА розповіли, що в транспорті будуть встановлені спеціальні валідатори, при піднесенні електронної карти до яких буде випадати чек з підтвердженням оплати. Крім того, проїзд можна буде оплатити за допомогою електронних компостерів.

Тим часом у червні об'єднана профспілка КП "Київський метрополітен" зібрав 5 тис. підписів і звернувся до глави КМДА Олександра Попова з проханням переглянути або навіть скасувати реалізацію проекту "Електронний квиток". Голова профспілки Олександр Мозолевич зазначив, що через реформи під скорочення можуть потрапити близько 600 співробітників. Втім, у КМДА запевнили, що не будуть піднімати кадрові питання до 2014 року. Тим часом начальник комерційної служби КП Тетяна Андрєєва розповіла, що представники підприємства кілька разів зустрічалися з підрядниками: "На наші запитання, якою вони бачать нову систему, вони відповідали, що такий же, як у Харкові. Але ми так і не домоглися відповіді, як саме буде реалізовуватися цей проект і яким чином зміниться робота нашої системи ". У київському метрополітені також побоюються черг у зв'язку з великим пасажиропотоком і відмовою турнікетів приймати квитки через їх можливих дефектів. Слід зазначити, що в Харкові біля автоматів з продажу квитків в години пік часом вишиковуються черги. "Ризики є завжди, - сказав Олександр Кубрак. - Тут питання в правильній інформаційної кампанії, щоб люди переходили з жетонів не так на квитки, а відразу на карти".

При цьому представники профспілки також вказують на великий відсоток, який буде відраховуватися підряднику. Розмір винагороди за аутсорсинг по збору плати за проїзд встановлений на рівні 8,47% від виручки (у Європі - у середньому 8-10%). Тобто тільки від київського метрополітену при діючому тарифі (2 грн за проїзд) на рік подібна плата складе близько 65 млн грн. "Виходить, 65 млн грн потрібно віддавати іншій компанії. Ми переживаємо, що нас очікують затримки по зарплаті", - сказала Тетяна Андрєєва, припустивши, що цю суму краще було б витратити на доопрацювання існуючої системи оплати. "Зараз на збір оплати" Київпастранс "витрачає близько 25% виручки, метрополітен - 8-10%. Для міста вигідно зафіксувати подібні витрати на рівні 8,47%", - запевнив "Комерсант" пан Кубрак.