Утилізаційний збір: хто і скільки платитиме
Утилізаційний збір на авто в Україні, за розрахунками, почнуть збирати восени. Найбільше платитимуть ті, кому захочеться привезти з Європи б / у машину.
Прийнятий 4 липня закон про утилізацію транспортних засобів сколихнув авторинок. Дилери чекають нової хвилі ажіотажу, який закінчиться глибоким спадом.
Навіщо введений утилізаційний збір? Кого він торкнеться? На ці та інші питання відповідали почесний президент Укравто народний депутат Таріел Шакрович Васадзе, народний депутат і президент Українського Союзу промисловців і підприємців Анатолій Кирилович Кінах та президент Асоціації Укравтопром Михайло Резник.
Платити утилізаційний збір будуть всі, хто ввозить нові або б / у автомобілі або кузова. Для українських заводів існує виняток - але тільки в тому випадку, якщо вони візьмуть зобов'язання організувати утилізацію всіх випущених машин.
Не потрібно платити за утилізацію автомобілів, зареєстрованих до 1 вересня 2013 року, колекційних автомобілів, автомобілів дипломатів, консулів і т.п. (А от якщо українець захоче купити машину у дипломата, то йому збір доведеться заплатити).
Вираховують збір за формулою (базова ставка) * коефіцієнт. Для різних категорій транспорту передбачена своя ставка (від 5500 грн) і свої коефіцієнти.
Приклад розрахунку утилізаційного збору для нових і старих легковиків:
Тип двигуна
За новий автомобіль, грн
За б / у автомобіль, грн
Електричний
4730
9460
ДВС менше 1,0 л
4730
9460
ДВС від 1,0 до 2,0 л
7370
14740
ДВС від 2,0 до 3,0 л
14080
28160
ДВС від 3,0 до 3,5 л
19085
38170
ДВС більше 3,5 л
30250
60500
Насправді, вважає Васадзе, утилізаційний збір - це, перш за все, турбота про нашу екології. І тільки потім - підтримка вітчизняної промисловості. Адже Україна скоро перетвориться на звалище. За даними президента УкрАвто, в нашій країні щорічно потрібно утилізувати понад 100 тисяч одиниць транспортної техніки, а на будівництво одного утилізаційного центру потрібно 7 мільйонів євро!
За словами Михайла Резніка, зараз, тільки на те, щоб привести українські екологічні критерії у відповідність з європейськими стандартами, необхідно 40 мільярдів доларів. Екологічний податок тільки за перший рік дозволить, за попередніми підрахунками, принести додаткові надходження до держбюджету в сумі 2,2 млрд. грн. Імпортери платитимуть живими грошима на кордоні, вітчизняні виробники - інвестувати в створення інфраструктури утилізаційних центрів. А от наскільки в результаті стануть дорожче автомобілі, за словами Таріела Васадзе, поки невідомо.
Кінах згадував спад вітчизняного автовиробництва, потреба України бути конкурентоспроможною і захищати свої робочі місця.
Асоціація імпортерів і дилерів (ВААІД) не розуміє, звідки взялися диференційовані ставки нового податку. На думку цієї організації, не повинно бути різниці між коефіцієнтами залежно від об'єму двигуна, оскільки знешкодження компонентів непридатного для використання транспортного засобу (свинець, кислота, ртуть, технічні рідини) у всіх автомобілях практично однаково.
«Утилізаційний збір, який пропонують народні депутати, - це просто збір грошей з українських громадян, але програми для використання цих грошей немає і не буде», - впевнені у Всеукраїнській асоціації автоімпортерів і дилерів.
У Укравтопромі, тим часом, переконані, що новий збір піде на користь економіці країни, а в майбутньому дозволить реалізувати європейську практику утилізації - коли споживачі зможуть отримувати компенсацію за здачу своєї машини на металобрухт.
У Росії, нагадаємо, вже діє аналогічний закон і програма утилізації.