ua en ru

Почався дерибан українського неба без "Аеросвіту"

На 80 вільних напрямків претендують МАУ, лоу-кост і іноземці.

Після відходу з ринку пасажирських авіаперевезень нашої найбільшої авіакомпанії «АероСвіт», в українському небі утворився «вакуум»: частина напрямків (йдеться про вітчизняних компаніях) закрилася, на решті частота польотів стала менше. Нагадаємо: «АероСвіт» здійснював до 1600 внутрішніх і міжнародних рейсів щомісяця. Це більше, ніж усі інші українські перевізники разом узяті, а всього у нього було 80 напрямків. Але діра поступово заповнюється, насамперед збільшили частоту польотів приблизно на 10% «Міжнародні авіалінії України» (МАУ), у яких раніше було до 1000 рейсів в місяць. На інші найбільш вигідні напрямки претендують ряд наших і зарубіжних компаній (див. графіком).

Що стосується самого звалився гіганта, то як повідомили нам в його прес-службі, до початку літньої навігації (1 квітня) «АероСвіт» здійснює лише чартерні рейси, всі регулярні польоти припинені. Це означає, що до Нью-Йорка, Бангкока, Пекіна тепер можна дістатися лише з пересадкою через Європу, Москву або Емірати. Поки до Бангкока почали літати МАУ на Боїнгах-737 з дозаправкою в Пакистані. Втім, в «АероСвіті» стверджують: у їхні плани відновити з квітня міжконтинентальні і, можливо, внутрішні рейси, адже у компанії залишилася в лізинг приблизно третина авіапарку - 7 машин, у тому числі два далекомагістральних Боїнги-767, тільки вони здатні на безпосадочні перельоти , наприклад, з Києва до Таїланду. Також вони знову планують літати (під прапором доньки - «Дніпроавіа») із столиці в Дніпропетровськ і Івано-Франківськ.

Перший заступник голови Державіаслужби Олександр Гречко повідомив нам, що заявок на вакантні маршрути багато, вони розглядаються, все вирішиться в березні. Також МАУ веде переговори з США про польоти (джерела в авіакомпанії стверджують, що МАУ вже перекупила 4 Боїнга-767, що знаходилися в лізинг у «АероСвіту»). Сам він, на думку Гречко, навряд чи повернеться на ринок регулярних перевезень - вже дуже підмочена репутація, в кращому випадку зможе працювати як чартер.

КВИТКИ. Пасажирів, звичайно ж, цікавить, яким стане рівень сервісу і не подорожчають квитки. Конкуренти обіцяють: все буде як мінімум не гірше, ніж при «АероСвіті». У туркомпаніях стверджують, що квитки на популярні напрямки поки не подорожчали, але що буде, коли почнеться високий сезон, не ясно.

КОМПЕНСАЦІЇ. А ось повернення грошей за скасовані в грудні-січні рейси «АероСвіту» поки заморожений, стверджує Гречко, зараз все, що надходить на рахунки компанії, йде на погашення багатомільйонних боргів по зарплаті її працівникам. У «АероСвіті» як і раніше приймають заявки від постраждалих (їх вже понад 6000 чоловік), але нічого не обіцяють, мовляв, грошей поки немає.