Пам'ятайте красуню-чаклунку «Олесю» великого Купріна? Неграмотні бабки пару століть тому закидали її камінням за те, що сьогодні вивчається в будь-якому вузі з психології або юриспруденції як нейролінгвістичне програмування. Письменниця Лєна Леніна випустила нову версію аудіо-книги «НЛП чоловіків» у видавництві Ардіс-бук. У ній вона пояснює, як на практиці можна застосовувати деякі технології НЛП для управління чоловіками будинку. Ми зустрілися з Оленою в барі її коханого Брістоля на Великій Нікітській і за чашкою гарячого коктейлю Chokodelika попросили її поділитися з нами якимись секретами магічного управління власними чоловіками.
Ред: «Олено, Ви пропагуєте сучасне чаклунство?»
Лєна Леніна: «Що Ви! Я закликаю до використання науки! В основі класичного нейролінгвістичного програмування лежить психотерапевтична модель американського вченого Мілтона Еріксона, активно практиковавшего гіпноз в медицині. Основний секрет його клінічних досліджень, і так нехай спалять мене на вогнищі як відьму, в тому, що кожна жінка може сміливо використовувати гіпноз для того, щоб закохувати в себе чоловіків або керувати ними будинку. Для введення в транс Еріксон використовував шаблони поведінки, які чудово підходять в подружніх стосунках. Наприклад, навіювання за допомогою чергування дійсного та бажаного. Спочатку у задушевній бесіді з чоловіком необхідно перерахувати очевидні обставини, які чоловік легко може уявити. Можна сказати йому, наприклад, що він стоїть поруч з вами, його руки обіймають вашу талію, з духовки пахне печивом з корицею, неголосно звучить приємна мелодія Брамса і... він розуміє, що любов переповнює ваші тіла. Останній момент - явний елемент навіювання, але разом з очевидними першими йому легко буде повірити в реальність і останнього обставини. Чи складно-композиційне навіювання, передбачає зв'язування різних пропозицій з допомогою союзу «і», який також прекрасний як для з'єднання непоєднуваного, так і для маневрування відмовами. Наприклад: «Давай купимо моїй мамі кольє від модного будинку Перлове Подвір'я!» і на його обурене: «Скільки можна догоджати жінці, яка досі називає мене дурнем» додаєте: «Добре, тоді дамо їй грошей, нехай вибере собі купу корисних подарунків від компанії Арго!». Таке навіювання допомагає створити причинно-наслідковий зв'язок між двома різними елементами. Наприклад: «Поклади, милий, руку мені на груди, відчуй як б'ється серце, і ти дізнаєшся, як ми любимо одне одного!». Союз «і» хороший і в іншому вигляді навіювання під назвою «подвійне завдання». У ньому два приписи з'єднуються союзом в одне, наче б ці завдання нерозривно пов'язані один з одним і навіть логічно випливають одне з іншого. Наприклад: «Дорогий, давай зіграємо в теніс і обговоримо, як тобі припинити давати Серьозі в борг». А ось непряме навіювання припущення будується на тому, що передбачається, але про що не говорять прямо. Наприклад, мама змушує дитину їсти овочі. Вона не питає, чи дитина овочі, тому що всі нормальні діти дадуть відповідь «ні» не тільки з нелюбові до овочів, але і в силу придбаного рефлексу протиріччя дорослим. Тому хитра мати повинна запитати: «чи Будеш ти варену моркву або горошок?» Поки дурний малюк зайнятий вибором, мама радіє результату, який укладається для неї не в тому, який вид овочів вибере чадо, а в тому, що дитина все-таки буде їх їсти.
В якості елементів навіювання гарні і стереотипи. Такі, які ніхто не заперечує, настільки вони очевидні. Пара-друга таких стереотипів в розмові і чоловік легко проковтне будь-наступне за ними затвердження. Прикладами таких стереотипів можуть бути будь-які банальності на кшталт «любов є», «люблять добре разом», «секс повинен бути тільки з коханою людиною». Не забувайте при цьому непомітненько вказувати на себе. Така фіксація чудово спрацює в його підсвідомості.
Ще одним дуже тонким інструментом впливу є парадоксальне негативне навіювання. У ньому використовується психологічна особливість несприйняття негативної частки «не». Класичний приклад неефективної реклами: «Чоловік не буде виглядати смішним в цій піжамі». Вона відштовхувала тим, що потенційні покупці представляли себе саме смішними в такому вигляді. Прохання «не дивись на мене», насправді, є підсвідомим наказом дивитися. «Не люби мене так сильно», «не хвали мене, я соромлюся», «не забудь ключі» - ці фрази є наказом-навіюванням протилежної дії. Дуже ефективний прийом помилкового вибору. Фраза: «Ви розрахуєтеся готівкою або перерахуванням?» передбачає, що клієнт вже вирішив купити ваш товар, хоча ви ще цього не знаєте. «Дорогий, ми беремо лисицю або бобра?» Хоча він ще не впевнений у своєму гарячому бажанні купити шубу, він може потрапити в цю пастку.
Навіювання за допомогою запитань давно використовують Ваші колеги, підступні журналісти, наприклад питаючи у професійного спортсмена про допінг або у жіночних співака про одностатевої любові. Адже, перш ніж глядач почує відповідь, він представить собі предмет питання і неминуче буде асоціювати його з інтерв'юйованою. У симпатичного сусіда можна поцікавитися включили опалення в будинку, адже ви любите спати без білизни. Він представить вас оголеною, і ця картинка буде стояти перед його очима досить довго, що істотно полегшить вам процес спокушання. Прекрасним елементом маніпулювання є і фрази, що складаються з псевдо-логічних конструкцій з використанням обертів, на кшталт «чим-тим». Наприклад: «Чим довше ми спілкуємося, тим більше любимо один одного». Можна вселяти те, що вам необхідно, перераховуючи варіанти проведення часу дорогому гостеві, якого вам довелося залучити до себе на вечерю: «Ти міг би подивитися телевізор у вітальні, поки я готую, або випити келишок, чи послухати музику, або просто насолодитися випав щастям побути зі мною наодинці». При цьому важливі акценти, можна підкреслити голосом, паузою або інтонацією. А ось ще налаштовує на потрібну хвилю оборот: «Привіт! Перш ніж відчути кайф від спілкування з такою гарною жінкою, як я, давай обнімемося».
Загалом, виявилося, що геніальні методи навіювання Еріксона та Олени Леніне - прекрасний і різноманітний механізм запуску потрібних програм для спокушання і прив'язування до себе чоловіка допомогою делікатного впливу на підсвідомість.