ua en ru

Як утилізаційний збір змінить ціни на авто з 1 вересня

На цьому тижні в автосалонах гаряча пора - ті українці, які давно збиралися купити авто, але весь час відкладали цей момент, роблять це прямо зараз. Причина - початок дії з 1 вересня Закону «Про утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів», який зобов'язує продавців і імпортерів авто сплачувати додатковий збір у розмірі від 7370 до 30 250 грн - в автосалонах кажуть, що машини з осені повинні подорожчати.

ЯКІ АВТО ПОДОРОЖЧАЮТЬ

Президент Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко говорить, що з 1 вересня будуть продавати лише вже розмитнені авто зі складів (запасів вистачить на 1-2 місяці), а знову ввезені виростуть в ціні на розмір збору. Місяць тому говорили, що збір торкнеться лише іномарок, але остаточна редакція закону передбачає, що вітчизняний автовиробник також буде або платити збір, або створювати мережу центрів з утилізації (у цьому випадку його авто будуть дешевше іномарок).

Поки жодного утилізаційного центру в країні немає. Саме тому вже з 1 вересня українські автовиробники будуть платити збір так само, як і імпортери (за решту кілька днів побудувати пункти прийому нереально). При цьому єдиний український виробник, який вже оголосив про подорожчання, - компанія «Єврокар» (збирає Skoda). За словами керівника відділу зв'язків з громадськістю компанії Олени Гавинский, ціни на авто їх виробництва зростуть у середньому на 7 тис. грн.

ОБІЦЯЮТЬ ЗБЕРЕГТИ ЦІНИ

У компаніях «Укравто» і корпорації «Богдан» (найбільші автовиробники в Україні) повідомили, що ціни на їх авто залишаться на нинішньому рівні. До вимог закону, вони запевняють, готові «здебільшого», а в даний момент завершують переговори з приймальниками вторсировини. За словами наших виробників, продавці іномарок теж збережуть нинішні ціни за рахунок зниження націнки на авто (наприклад, часто автодилери проводять акції зі знижками по 15-20 тис. грн).