ua en ru

Авіакатастрофа під Києвом: поганий бензин, поломка або замах?

У прокуратурі вважають, що крах ЯК-52 - не випадковість. Експерти: виною могло стати неякісне паливо.

На вихідних під Києвом, біля аеродрому «Чайка», звалився літак ЯК-52 з двома людьми на борту. 64-річний пілот, легенда української спортивної авіації Анатолій Довгопол, який відзначив днями свій день народження, загинув на місці, а його учень, перший заступник начальника Держміграційної служби, генерал-майор запасу Віктор Шейбут з важкими травмами (в основному удари) зараз у київській лікарні. У недавньому минулому Шейбут очолював податкову міліцію України (підрозділ Державної податкової адміністрації), а до цього очолював в податковій управління по боротьбі з податківцями-корупціонерами. Деякий час він був начальником управління і в СБУ, тому в прокуратурі Київської області нам сказали, що серед інших версій розглядають і замах на вбивство, адже фактично у чиновника могли залишитися недоброзичливці. Втім, кримінальне провадження поки що відкрили за статтею «Порушення правил безпеки руху або експлуатації повітряних суден», але його в будь-яку хвилину можуть перекваліфікувати. «Розглядаються такі версії катастрофи як несправність літака і замах на вбивство», - сказали нам у прокуратурі київської області.

ЗАГИНУВ йог. На аеродромі «Чайка» нам розповіли, що це був тренувальний політ Довгопола з учнем. У літака приблизно на висоті 200 м відмовив двигун, після чого машина впала в піке. «Літак був справний і за документами, і фактично, але двигун зупинився на першому ж розвороті, коли висота була приблизно 170 м», - розповіли «Сьогодні» співробітники «Чайки». Втім, досвідчені пілоти говорять, що причиною катастрофи міг стати неякісний авіабензин, через якого і міг стихнути навіть справний двигун. У прокуратурі нам уточнили, що перевірять і якість палива. Але на «Чайці» нам відповіли, що на весь бензин є сертифікат, а паливо досліджують перед заливкою в бак в лабораторії. «Але міг бути збій в електросистемі», - додали співробітники «Чайки».

Відучора в Київ з різних областей країни і Росії почали з'їжджатися численні учні Довгопола, на сьогодні заплановані похорони аса. «Чоловіка поховали на кладовищі недалеко від аеродрому», - важко вимовила в розмові з «Сегодня» його дружина Валентина. «Ми з ним разом починали літати, це був рідкісний, як мамонт, людина. Займався йогою - щодня стояв на голові по кілька хвилин. Робив це, щоб продовжити своє довголіття, адже у свої 60 з гаком він брав участь у змаганнях, - розповів нам його колега Євген Сергієнко. - Він навчив літати більше сотні осіб, які працюють зараз по всьому світу. Він ніколи не підвищував голосу і нікого не ображав, така у Толіка була філософія ». Тим часом на авіафорум вчора з'явилися повідомлення, мовляв, у польоті учень перехопив керування літаком, але колеги Довгопола спростовують це: «Толик - це« залізяка », він би не віддав».