спецпроЄкт РБК-УкраЇна
HOME STAGING
лайфхаки зі швидкого та вигідного продажу квартири
Продати свою квартиру – не найпростіше завдання. Продати за гарною ціною та зі «спокійним серцем» – завдання із зірочкою. Зараз власникам житла потрібно суперничати на вторинному ринку з великою кількістю пропозицій як від інших власників, так і від рієлторів і навіть забудовників. І щоб отримати за свою нерухомість максимальну суму – потрібно підготуватися заздалегідь.


В спецпроєкті РБК-Україна спільно з OLX Нерухомість розповідає, як ефектно презентувати квартиру потенційному покупцю, правильно розмістити онлайн-оголошення, підготуватися до угоди та вигідно її завершити.
У чому квартира від господаря виграє у квартири від забудовника
Попри популярність квартир у новобудовах, нерухомість «від господаря» має свої очевидні плюси, на яких варто зробити акцент під час продажу:
1
У квартиру можна в'їжджати жити або здавати її орендарям (якщо житло купується з метою пасивного доходу) – одразу після укладання угоди.
2
Не потрібно чекати на закінчення будівельних робіт, оформлення документів, підключення комунікацій – все вже є. Більше того – можна одразу оцінити якість та вартість послуг, що надаються.
3
Нульові ризики, що будинок не добудують, не введуть в експлуатацію, не отримають необхідних документів.
4
Під час перегляду можна одразу показати всі переваги квартири: ремонт, стан комунікацій, під'їзду та ліфта. Для багатьох покупців важливо оцінити стан будинку наживо, а не довіряти словам забудовників під час покупки з котловану. Також можна показати, що у дворі, яка інфраструктура є поблизу. Можна навіть познайомити потенційних власників із сусідами.
5
На відміну від новобудови, ремонти в обжитому будинку не будуть проводитися з усіх боків одразу.
Тому коли йдеться про купівлю квартири для життя «тут і зараз», вторинний ринок – оптимальне рішення. І завдання власника тут – підготувати свою квартиру так, щоб вона підкорила серце потенційного покупця.
Квартира, в якій хочеться жити
«Все сталося з дивовижною швидкістю, і причиною цього став будинок, який ми побачили одного дня опівдні, а до обіду вже поселилися в ньому», — писав британець Пітер Мейл у своєму бестселері «Рік у Провансі».

Щоб повторити успіх продажу будинку з роману, потрібно провести передпродажну підготовку: провести косметичний ремонт, встановити декор та прибрати всі приміщення. Це не лише прискорить пошук покупця, а й допоможе продати квартиру на $2-10 тис. дорожче.
У світовій практиці навіть з'явився спеціальний термін – хоум-стейджинг. Дослівно перекладається з англійської як home – будинок та staging – постановка, інсценування, тобто «постановка будинку».
«Перше враження завжди вирішальне. Тому під час передпродажної підготовки потрібно створити атмосферу затишку та комфорту. Потенційний покупець має захотіти оселитися саме у цій квартирі, бо тут смачно пахне, гарне освітлення, чисті кімнати, охайна ванна, а на диванах – гарні пледи. Саме за таку атмосферу покупці готові платити більше», — каже декоратор та співзасновниця сервісу «Хатакохата» Вероніка Зубко.
Як підготувати квартиру для продажу: п'ять етапів хоум-стейджингу
Процес підготовки квартири до продажу не повинен тривати багато часу. Залежно від вартості квартири та суми, яку ви хочете за неї отримати, можна залучити дизайнера або зайнятися цим самостійно.
Перший етап
Подивитися на своє житло через об'єктив – треба зробити кілька знімків на телефон кожного приміщення та уважно їх вивчити. Що впадає у вічі, заважає у кадрі і створює негативне враження?

За даними OLX Нерухомість, 65% покупців переглядають оголошення про продаж нерухомості з мобільних пристроїв. Тому всі важливі деталі та акценти мають добре виглядати навіть на невеликому екрані.

За цим принципом необхідно провести первинне прибирання – навести лад, прибрати всі зайві предмети (зокрема особисті). Також варто звернути увагу на світло. Темні та похмурі кадри відштовхують потенційних покупців. Необхідно знімати приміщення вдень, так само варто увімкнути освітлення.

01
Другий етап
Провести огляд квартири очима потенційного покупця. Ваше завдання – стати на місце людини, яка обирає собі квартиру та оцінити, що може її зацікавити у вашій пропозиції, а що відштовхне.

Старі, зношені меблі та предмети декору потрібно замінити, накрити новим пледом — якщо це диван чи крісла, або навіть викинути. Краще залишити вільний простір, щоб людина змогла собі уявити, як вона його використовуватиме і декоруватиме самостійно.

Не повинно бути закритих шаф і «таємних кімнат», в яких сховали усі господарські речі. Усі приміщення: кімнати, комори, балкони, ніші та шафи мають бути доступні для перегляду.
02
Третій етап
Обов'язково провести якісне прибирання приміщення. Квартира може підходити за плануванням або ціною, але брудні кімнати здатні на емоційному рівні "вбити" бажання розглядати цей варіант.

У практиці рієлторів траплялися випадки, коли через незначну, на перший погляд, деталь (павутиння в кутку або підмокла стеля у ванній) клієнт йшов з перегляду. Необхідно прибрати одяг, протерти усі дзеркала, вікна та інші поверхні, почистити вимикачі та розетки, а сантехніка має справно працювати. Також варто перевірити фурнітуру та замки на справність.
03
Четвертий етап
Освіжити обстановку. Після перестановки, винесення старих меблів та прибирання варто приділити увагу створенню атмосфери. Додати до квартири сучасні елементи декору, які впишуться у загальну стилістику приміщення.

Це можуть бути стильні світильники, текстиль: скатертина, подушки, пледи на старі меблі, світлі штори, білі кашпо для вазонів з рослинами. Такі невеликі деталі, як крісло-кокон на лоджії, можуть запам'ятатися покупцеві і викликати позитивну емоцію по відношенню до квартири.
04
«Добре підібрані елементи інтер'єру заповнюють порожнечу та створюють те саме відчуття будинку. Навіть якщо покупець потім замінить цей декор на свій смак, при перегляді квартири він зіграє свою роль. Для цього ми виставляємо предмети декору, робимо сервірування столу, застилаємо ліжка, заповнюємо шафу та полички у ванній, ставимо капці та вішаємо халат. Також важливо правильно розташувати меблі, розставити декор. Охайний вигляд дає відчуття доглянутості – у такому житлі хочеться залишитися довше», – радить Вероніка Зубко.
П'ятий етап
Останній. Квартира має справляти враження житла, яке чекає на свого нового господаря і «відкрито» для нових мешканців та їхніх речей. Перед переглядом квартира повинна бути провітрена, а на стіл варто поставити свіжі фрукти і додати аромат кави або випічки.
05
Як створити оголошення, що стимулює продаж
Тепер підготовлену для продажу квартиру можна розміщувати на сайті онлайн-оголошень. Форуми та соцмережі для продажу житла не підходять – у них надто мала аудиторія, а алгоритми Facebook та Instagram працюють на просування розважального контенту, а не вашої нерухомості. Реклама на таких майданчиках виявиться просто неефективною, а очікування покупця може забрати багато часу.

Оптимальний вибір — великі та відомі платформи з онлайн-оголошення, як OLX. На нього, наприклад, щомісяця заходять 25 мільйонів унікальних користувачів з усієї України, а лише у категорії «Нерухомість» це 7 млн відвідувань. До речі, успішна пропозиція у категорії Продаж квартир (вторинне житло) може отримувати в середньому понад 10 тис. переглядів оголошення за місяць.
Переваги розміщення онлайн-оголошень на прикладі OLX Нерухомість:
Добре відомий майдачник, велика аудиторія користувачів;
Проста та зрозуміла навігація;
Надійність: щоденне забезпечення якості контенту завдяки реалізації внутрішніх проєктів, таких як «Публікуємо правильно», та модерації фейкових оголошень;
Ефективна реклама на цільових покупців нерухомості.
Якщо ви працюєте з рієлтором – він сам складе та розмістить оголошення, яке працюватиме на вас та враховуватиме особливості цільової аудиторії покупців.
Самостійно розмістити оголошення про продаж квартири на ОLX Нерухомість можна в кілька простих кроків:
1
Зробіть якісні фото всіх приміщень квартири як мінімум із двох ракурсів, щоб потенційний покупець міг зрозуміти планування житла.

Не бійтеся, що фотографій буде занадто багато - вони тільки підвищують довіру до продавця, а також заощаджують ваш час на додаткову комунікацію та покази. До речі, на OLX вже діє правило при розміщенні оголошень - наявність щонайменше 3 фотографій. Також не можна розміщувати колажі, скріншоти екранів та картинки із зазначенням контактної інформації.
2
Напишіть яскравий заголовок, який одразу опише квартиру. Серед тисяч оголошень покупець повинен швидко знайти потрібний об'єкт. «3-кімнатна квартира на Оболоні, 60 кв.м., хрущовка» — чудовий приклад, а «Велика квартира в центрі Києва» — ні.
3
Скласти чіткий опис із згадкою всіх ключових характеристик квартири та району.

Розкажіть про сам будинок, транспортну інфраструктуру, магазини поблизу, а також школи та дитячі садки. Люди купують не просто квадратні метри, а місце, в яке вони щодня приходитимуть і в ньому житимуть. Чим більше деталей – тим більш комфортним та затишним ви презентуєте місце проживання. Це охарактеризує вас як серйозного продавця, а також додасть аргументів вартості квартири.
4
Перевірте текст на помилки і не зловживайте гучними рекламними фразами в оголошенні. Наприклад: «Квартира за найкращою ціною», «Терміновий продаж». Ці фрази не несуть конкретної інформації та можуть відлякати потенційного покупця. Нехай краще у користувача буде враження гарної пропозиції щодо реальної вартості.
5
Встановіть адекватну ціну. Необґрунтовано завищена ціна швидше відлякає потенційного покупця, ніж схиляє його торгуватися. Занадто низька ціна може асоціюватись із проблемним житлом.

Подивіться на OLX Нерухомість, скільки коштують квартири такого ж типу та ремонту у вашому районі/місті – це допоможе вам зорієнтуватися у розцінках.
6
Не викладайте оголошення вночі і у вихідні — так ви знижуєте шанси, що їх оперативно побачать покупці. Найпіковіші дні та час для публікації у категорії Нерухомість: з понеділка по середу, в діапазоні з 11:00 до 16:00 та з 20:00 до 22:00. Також подумайте про рекламу: невелика сума для підвищення оголошення в ТОП може окупитися дійсно швидким продажем.
7
Довіра до продавця — завжди гарантований дзвінок. Вказуйте своє реальне ім'я, контактні дані та час, коли вам можна зателефонувати. І, звичайно, будьте готові спілкуватися та передзвонювати потенційним клієнтам.
Для легкої та правильної організації процесу ви можете скористатися послугами професійних дизайнерів, декораторів, рієлторів та консультантів. Або спробувати наші рекомендації із цього матеріалу. Інструментів та способів для успішного та швидкого продажу квартири достатньо, а покупців ви знайдете на OLX Нерухомість!
За підтримки