ua en ru

Російські автомобілі подорожчають на 1 тис. дол., якщо Україна введе утилізаційний збір (відео)

Автор: RBC.UA
Вартість російських легкових автомобілів на українському ринку зросте в середньому на 1 тис. дол. у разі запровадження Україною утилізаційного збору на них. Про це сьогодні заявив прем'єр-міністр України Микола Азаров, виступаючи з лекцією в Київському національному університеті будівництва і архітектури.

Вартість російських легкових автомобілів на українському ринку зросте в середньому на 1 тис. дол. у разі запровадження Україною утилізаційного збору на них. Про це сьогодні заявив прем'єр-міністр України Микола Азаров, виступаючи з лекцією в Київському національному університеті будівництва і архітектури.

Читайте також: З введенням Росією утилізаційного збору українські вантажівки в середньому подорожчають на 30%, - учасник ринку

"Якщо і ми теж на російські машини введемо якусь плату за утилізацію, то російські автомобілі, які приходять на наш ринок, будуть коштувати на 1 тис. доларів дорожче, і українці не будуть їх купувати", - сказав глава уряду.

За оцінкою українського прем'єра, з введенням Російською Федерацією з 1 вересня утилізаційного збору на автомобілі, українські легкові автомобілі на російському ринку подорожчають на 600-1000 дол., а вантажні автомобілі - на суму до 20 тис. дол.

Як повідомлялося, з 1 вересня 2012 року у РФ набув чинності закон про 30% утилізаційний збір на окремі види колісних транспортних засобів, згідно з яким за кожний транспортний засіб, що ввозиться в РФ або вироблено у РФ, сплачується утилізаційний збір з метою забезпечення екологічної безпеки. Платниками збору визнаються особи, які здійснюють ввезення автомобілів до РФ, а також особи, які виробляють автомобілі на території самої Росії.

Нагадаємо, раніше Азаров заявив, що Кабінет міністрів 3 вересня розгляне введення утилізаційного збору в Україні щодо товарів, на які поширюється дія утилізаційного збору в Росії. "Ми будемо готувати проект двосторонньої угоди з Росією, що буде обумовлювати умови незастосування утилізаційного збору відносно експорту з України, так само як і експорту з Росії. Але вже в понеділок уряд розгляне питання про введення аналогічного збору в Україні по відношенню до товарів, на які поширюється дія утилізаційного збору в Росії. Словом, наші дії будуть абсолютно адекватними діям наших російських партнерів ", - уточнив Азаров.

Як повідомлялося, Росія затвердила утилізаційний збір на автомобілі з України без винятків з 1 вересня 2012 р. Затверджено правила стягнення, обчислення та сплати утилізаційного збору щодо колісних транспортних засобів, а також повернення сплачених сум цього збору; правила умов, при дотриманні яких утилізаційний збір не сплачується у відношенні колісних транспортних засобів, що ввозяться в Російську Федерацію з територій держав - членів Митного союзу і мають статус товарів Митного союзу; правила прийняття організаціями - виготовлювачами колісних транспортних засобів зобов'язання забезпечити подальше безпечне поводження з відходами, які утворилися в результаті втрати зазначеними транспортними засобами своїх споживчих властивостей; перелік видів і категорій колісних транспортних засобів, щодо яких сплачується утилізаційний збір, а також розмірів утилізаційного збору; перелік видів і категорій колісних транспортних засобів, з року випуску яких пройшло 30 і більше років, які не призначені для комерційних перевезень пасажирів і вантажів, мають оригінальний двигун, кузов і раму (за наявності), збережені або відреставровані до оригінального стану і щодо яких утилізаційний збір не сплачується.

Читайте також: Українські автовиробники можуть скоротити продажі в Росії після введення утилізаційного збору

Зокрема, базова ставка збору не змінилася - 20 тис. руб. (620 дол.) для легкових автомобілів і 150 тис. руб. (4,65 тис. дол.) для вантажівок, спецтехніки і автобусів. Змінено коефіцієнти, на які буде множитися ця ставка для різних видів транспортних засобів. Знижено коефіцієнти для фізичних осіб - з 0,15 до 0,1 (тобто з 3 тис. до 2 тис. руб.) для нових машин і з 0,25 до 0,15 - для авто старше трьох років (з 5 тис. до 3 тис. руб.). Однак, оскільки для фізосіб мито не знижувалося, для них збір стає чистим збільшенням фіскального навантаження. Для юридичних осіб помітно знижено коефіцієнт для нових електромобілів - але при цьому збільшено для випущених більше трьох років тому. Замість однієї категорії автомобілів з об'ємом двигуна до 2 тис. куб. см запропоновано дві: до 1 тис. куб. см і з обсягом від 1 тис. до 2 тис. куб. см. Знижено коефіцієнти для всіх категорій вантажних автомобілів і змінено підхід до обкладення автобусів (не від їх довжини, а від обсягу їх двигунів).

На думку експертів, введення Росією з 1 вересня утилізаційного збору на автомобілі призведе до подорожчання українських автомобілів у РФ на 10-12%.

Напередодні Азаров заявив, що РФ не буде обкладати утилізаційним збором українські автомобілі. Раніше, 16 серпня, він заявив, що введення 30-відсоткового утилізаційного збору на автомобілі призведе до значного скорочення поставок українських автомобілів до Росії і навпаки. Пізніше, 27 серпня, прем'єр зазначив, що введення утилізаційного збору на автомобілі у РФ, швидше за все, не позначиться на Україні.