ua en ru

Президент схвалив приватизацію портових об'єктів

Автор: RBC.UA
Президент України Віктор Янукович підписав закон № 4709-VI "Про морські порти України". Про це повідомляє прес-служба глави держави.

Президент України Віктор Янукович підписав закон № 4709-VI "Про морські порти України". Про це повідомляє прес-служба глави держави.

Відповідно до закону, державне регулювання діяльності в морському порту здійснюється Кабінетом міністрів України з метою безпечної експлуатації об'єктів портової інфраструктури в межах території та акваторії морського порту; комплексного розвитку та підвищення конкурентоспроможності морських портів; рівного доступу до послуг, які надаються в морському порту; недопущення забруднення навколишнього середовища , дотримання вимог до використання і охорони водних об'єктів у межах території та акваторії морського порту.

Всі без винятку морські порти України та акваторія залишаються у державній власності.

Крім того, всі порти підпорядковуються Адміністрації морських портів України. Адміністрація морських портів України зберігає і утворює, зокрема на основі об'єднання майна приватної, державної та комунальної форм власності, єдиних майнових комплексів, розташованих в межах території та акваторії морського порту.

Також документом визначено перелік послуг, що надаються у морських портах, і тарифи на них. Також в проекті закону говориться, що майно, яке використовується при здійсненні діяльності в морському порту, може перебувати у державній, комунальній та приватній власності.

"Існуючі, на день набрання чинності цим законом, стратегічні об'єкти портової інфраструктури є об'єктами державної власності, права приватної власності на причали, побудовані за рахунок приватних інвестицій до вступу цього закону, які внесені до реєстру гідротехнічних споруд в установленому законодавством порядку, і не підлягають передачі в оренду або концесію (крім причалів), приватизацію та/або відчуження будь-яким іншим чином. Причали можуть бути об'єктами оренди чи концесії строком до 49 років"- йдеться в законі.

Приватизація об'єктів портової інфраструктури, крім стратегічних об'єктів, в межах морських портів здійснюється відповідно до законодавства про приватизацію з урахуванням особливостей, які прописані у прийнятому ВР документі.

Об'єктами приватизації є: морські порти, до складу яких входять всі види майна, призначені для їх діяльності; єдині майнові комплекси державних підприємств та акції публічних акціонерних товариств, утворених в процесі корпоратизації на базі цехів, виробництв, ділянок, інших підрозділів державних підприємств; окреме індивідуально визначене майно; акції (частки, паї), ​​що належать державі у статутному капіталі господарських товариств, утворених на базі єдиних майнових комплексів, побудованих за рахунок державних і приватних інвестицій відповідно до інвестиційних договорів та договорів про спільну діяльність. Єдині майнові комплекси державних підприємств і 100% акцій статутного капіталу публічних акціонерних товариств підлягають продажу на конкурентних засадах.

Приватне інвестування в об'єкти портової інфраструктури на території морського порту здійснюється на підставі договорів концесії, договорів про спільну діяльність, договорів оренди, інших видів інвестиційних договорів, що укладаються на основі спеціальних процедур, визначених законодавством, зокрема в порядку, визначеному законом України "Про державно-приватне партнерство ". Інвестування в стратегічні об'єкти портової інфраструктури може передбачати ремонт, модернізацію, реконструкцію або будівництво таких об'єктів.

Також закон забороняє скидання нафтозалишків, лляльних і необроблених суднових і стічних вод, чистого або забрудненого водяного баласту, відходів і сміття в територіальному морі і внутрішніх водах України.

Нагадаємо, що ВР ухвалила документ як закон 17 травня, після того як відхилила його попередню версію в грудні минулого року. Претензії до документа були Віктора Януковича. На його думку, проект не був узгоджений з іншими базовими законодавчими актами, що в разі його прийняття викликало б чимало правових колізій.

Однак, на думку, адвоката ЮФ "Ільяшев і Партнери" Арсенія Герасиміва, закон містить норми, метою яких, з одного боку, є адаптація функцій морського порту реаліям світового ринку, а з іншого, відкрити шлях до приватизації портів в інтересах осіб, які здійснюють вже господарську діяльність на території порту. "Законопроект відкриває шлях до приватизації об'єктів портової інфраструктури ... Іншими словами, досить утворити публічне акціонерне суспільство - і оренда на 49 років поза конкурсом забезпечена?", - вважає Герасимів.