ua en ru

Споживання алкоголю в світі продовжує зростати

Автор: RBC.UA
Світове споживання алкогольних напоїв у 2011 р. зберегло тенденцію зростання як і роком раніше-продаж провідних брендів збільшилися в середньому на 2,5-3%. При цьому, згідно з даними американського галузевого журналу Impact, зростання відзначено практично в усіх категоріях алкогольних напоїв.

Світове споживання алкогольних напоїв у 2011 р. зберегло тенденцію зростання як і роком раніше-продаж провідних брендів збільшився в середньому на 2,5-3%. При цьому, згідно з даними американського галузевого журналу Impact, зростання відзначено практично в усіх категоріях алкогольних напоїв.

Основними драйверами зростання залишаються ринки, що розвиваються, серед яких виділяються Індія і Китай. На їхньому тлі дисонансом виглядають показники більшості східноєвропейських брендів: провідні марки Україні та Польщі продемонстрували значне падіння.

Найбільш популярними напоями, як і раніше залишаються горілка і віскі. У сотні найпопулярніших напоїв преміум-класу фігурують 32 бренда віскі і 23 марки горілки. Характерно, що всі світові лідери ринку віскі, крім Grant `s, показали вражаючий ріст, додавши за рік від 6 до 10%.

В категорії "скотч" самого помітного прогресу досягла марка William Lawson `s (Baccardi), збільшивши продажі за рік більш ніж на третину (35,3%), до 2,07 млн ​​дал. Помітною подією в горілчаної категорії стало повернення в трійку лідерів марки Absolut (Pernod Ricard), що зайняла за підсумками продажів в 2011 р. друге місце з показником 10,08 млн дал.

Абсолютне лідерство зберіг за собою Smirnoff (Diageo), який реалізував торік 22,23 млн дал. продукції. Повернення Absolut в початок рейтингу стало можливим не стільки завдяки зростанню продажів цього бренду (2,9%), скільки через падіння показників тих, що його випереджали - російської "Зеленої марки" (належить CEDC, продажі її продукції знизилися на 14,2% ) і українського "Хлібного дару" ("Баядера груп", падіння на 24%).

В дану тенденцію органічно вписуються і показники польських горілчаних брендів, більшість з яких (Wyborowa, Sobieski, Lukusowa, Bols) втратили за рік від 10 до 20%.

"В Україні після чергового підвищення акцизу горілка стала занадто дорогою для споживача. Те ж можна сказати і про Польщу", - пояснює тенденцію директор Центру досліджень федерального і регіональних ринків алкоголю (ЦДФРРА) Вадим Дробиз. На думку експерта, в цих країнах населення масово переходить на споживання самогону та фальсифікату.

Нагадаємо, в 2011 р. в Україні виробництво горілки та інших міцних спиртних напоїв за січень-грудень 2011 р. в порівнянні з аналогічним періодом 2010 р. зменшилося на 21,5% - до 33,2 млн дал.

image_2 (original)