ua en ru

Про введення мит на імпорт нафтопродуктів в Україну говорити зарано, - Порошенко

Автор: RBC.UA
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України завершує консультації щодо введення мит на імпорт нафтопродуктів в Україну, однак про вступ у дію мит говорити ще рано. Про це РБК-Україна повідомив міністр економічного розвитку і торгівлі Петро Порошенко. "У будь-якому випадку країна повинна вживати якихось заходів, коли ми маємо 30-35% падіння в конкретній галузі", - підкреслив міністр.

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України завершує консультації щодо введення мит на імпорт нафтопродуктів в Україну, однак про вступ у дію мит говорити ще рано. Про це РБК-Україна повідомив міністр економічного розвитку і торгівлі Петро Порошенко.

Читайте також: Мита на імпорт нафтопродуктів приведуть Україну до залежності від російської нафти, - експерти

"У нас відпрацьовується позиція, проти яких країн ми будемо вводити ці мита, і для цього потрібно було провести цілу низку консультацій. Зараз ці консультації знаходяться на завершальному етапі. Я вважаю, що в будь-якому випадку країна повинна вживати якихось заходів, коли ми маємо 30-35% падіння в конкретній галузі. Це буде зроблено в повній відповідності з вимогами СОТ. І я думаю, що наші торговельні партнери поставляться до цього з розумінням", - сказав Порошенко.

При цьому міністр не сказав, з якої дати мита можуть вступити в дію. "Я думаю, що поки зарано про це говорити", - сказав він.

Нагадаємо, наприкінці вересня міністр енергетики та вугільної промисловості Юрій Бойко заявив, що мита на імпортні нафтопродукти в Україні буде введено вже з 1 грудня 2012 р. "Уряд ухвалив рішення про те, щоб почати спецрозслідування і з 1 грудня ввести мита на ввезення імпортних нафтопродуктів. Це дозволить нам забезпечити роботу наших нафтопереробних заводів", - сказав тоді Бойко.

Читайте також: Держмитслужба України зупинила оформлення бензину, - експерти

Крім того, на даний час на паливному ринку України продовжується конфліктна ситуація, пов'язана з розмитненням нафтопродуктів. Як повідомили РБК-Україна у прес-службі ТОВ "Ромпетрол-Україна", компанія знову зазнає труднощів з митним оформленням нафтопродуктів, що імпортуються компанією з румунського НПЗ Petromedia на український ринок. Нагадаємо, раніше повідомлялося, що проблеми з розмитненням нафтопродуктів в Україні виникли у Socar Energy Ukraine, "КЛО" і "Галнафтогазу" (мережа АЗС ОККО).

"Уже три тижні, починаючи із 7 листопада 2012 р., нафтопродукти, одержувані компанією від материнської компанії "Ромпетрол", не оформляються Херсонською регіональною митницею. Таким чином, поставки високоякісного румунського палива в Україну фактично заблоковано", - йдеться в повідомленні прес-служби. Так, станом на 26 листопада в морському порту м. Херсон без митного оформлення знаходяться близько 15 тисяч тонн бензину А-95 стандарту Євро-5.

За інформацією прес-служби, митники пояснюють причину затримки оформлення палива необхідністю перевірки його якості. "Подібні терміни затримки палива в портових терміналах роблять поставки якісних румунських бензинів на український ринок збитковими і призведуть до їх припинення. Це може дестабілізувати ринок нафтопродуктів південного сходу України, на якому "Ромпетрол" задовольняє понад 50% потреби у якісних автомобільних бензинах", - заявили в компанії, назвавши безпідставними претензії до якості своїх нафтопродуктів.

Раніше об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України висловило стурбованість призупиненням митного оформлення бензинів. Водночас у Держмитслужбі спростували заяви про труднощі з імпортом бензину в Україну.

Зазначимо, що з 19 по 23 жовтня органи Держмитслужби призупиняли оформлення імпортних бензинів. Тоді з цією проблемою стикнулися ОККО, WOG, "Паралель", "Асі-ойл", "КЛО" та інші великі постачальники палива. Через деякий час митниця відновила оформлення, але тільки за попередніми деклараціями. Подібна схема створює певні труднощі для імпортерів нафтопродуктів у частині відшкодування податку на додану вартість (ПДВ).

Читайте також: Ціни на бензин А-92 і А-95 в Києві 26 листопада залишилися на рівні 10,79 грн/л і 11,07 грн/л

У той же час експерти схиляються до того, що, в разі введення мит на імпорт нафтопродуктів, бензин і дизельне паливо в Україні різко подорожчають. Як зазначав директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн, у якнайшвидшому ухваленні даного рішення зацікавлені власники нафтопереробних заводів, а також великі українські та російські компанії.

"Практика впровадження загороджувальних мит на різні категорії товарів в Україні мала своїм результатом лише підвищення цін для споживачів з одночасним зниженням якості. У випадку з нафтопродуктами цей "результат" буде досягнутий протягом місяця з моменту введення даних заходів", - наголошував Куюн.

Також зазначимо, що проти введення мит на імпорт в Україну нафтопродуктів виступають автоімпортери, на думку яких, якщо будуть введені загороджувальні мита, поставки сучасних імпортних автомобілів в Україну істотно скоротяться, а виробників палива зобов'яжуть додавати до його складу біоетанол, який у суміші з вуглеводнями розчиняє гуму і пластик. "Якщо в Україні з'являться загороджувальні мита на імпортні нафтопродукти, ми повинні бути готові до того, що якісного палива стане набагато менше, і воно значно подорожчає. Існує реальна небезпека того, що люди стануть менше купувати нові імпортні автомобілі, тому що їх просто нічим буде заправляти", - наголошував напередодні голова Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко.

Нагадаємо, наприкінці червня ц.р. Кабінет міністрів України прийняв рішення ініціювати введення плаваючого мита на імпорт готових нафтопродуктів.

Зазначимо, у грудні минулого року Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі (МКМТ) України припинила спеціальне розслідування щодо імпортних нафтопродуктів (незалежно від країни походження), розпочате 24 січня 2011 р. Тоді ж прем'єр-міністр України Микола Азаров заявляв, що введення мита на постачання нафтопродуктів в Україну недоцільно. Також керівник відділу торгівлі та економіки представництва Єврокомісії в Україні Ульріке Гауер заявляла, що Європейська комісія не бачить підстав для введення Україною мит на імпорт нафтопродуктів з європейських країн.

Читайте також: Будівництво LNG-терміналу стартувало в Одеській обл

У січні минулого року Міністерство енергетики та вугільної промисловості України запропонувало ввести мито на імпортований бензин у розмірі 130 євро за тонну, на дизельне паливо - в розмірі 80 євро. Проти таких заходів виступили великі мережі АЗС, які імпортують нафтопродукти. Тоді ж МКМТ почала спецрозслідування щодо імпорту до країни окремих видів нафтопродуктів незалежно від країни походження.

Найбільший резонанс з цього приводу викликала так звана справа компанії "Лівела". Раніше повідомлялося, що в Україні застосовувалися схеми імпорту нафтопродуктів без сплати акцизу і мита. Кременчуцька компанія "Лівела" домоглася такого права через суд, посилаючись на окремі положення законодавства та норми, що діяли в Україні ще у 1990-х рр.