ua en ru

Трейдери знову відчувають труднощі з імпортом палива в Україну

Автор: RBC.UA
Проблеми з розмитненням нафтопродуктів в Україні виникли у Socar Energy Ukraine, КЛО та "Галнафтогазу" (мережа АЗС ОККО). Офіційно представники компаній ситуацію не коментують.

Проблеми з розмитненням нафтопродуктів в Україні виникли у Socar Energy Ukraine, КЛО та "Галнафтогазу" (мережа АЗС ОККО). Офіційно представники компаній ситуацію не коментують, пише "Комерсант-Україна". Але джерело видання в "Галнафтогазі" повідомило, що мова йде про невелику партію нафтопродуктів, розмитнення якої було затримано на тиждень, тоді як зазвичай паливо оформляється протягом двох-трьох днів. "Із сотні імпортерів не менше половини зараз відчувають проблеми, тільки ніхто особливо не схильний говорити на цю тему, вважаючи за краще вирішувати ці складності індивідуально і без скандалів", - говорить директор роздрібної компанії з торгівлі нафтопродуктами "Донецькойлсервіс" Віктор Мартиросян.

Відзначимо, що з 19 по 23 жовтня органи Держмитниці призупиняли оформлення імпортних бензинів. Тоді з цією проблемою зіткнулися ОККО, WOG, "Паралель", "Асі-ойл", КЛО та інші великі постачальники палива.

Читайте також: Перебої з імпортом бензину: Ціни на українських АЗС можуть зрости на 15-17 копійок

Через деякий час митниця відновила оформлення, але тільки за попередніми деклараціями. Подібна схема створює певні труднощі для імпортерів нафтопродуктів в частині відшкодування ПДВ.

Джерело газети в Міненерго пов'язує дії митниці з проблемами з наповненням держбюджету. "Виходячи з інформації, яку нафтотрейдери одержують від митниці, від відомства зажадали різко збільшити обсяг митних надходжень. І у відомстві чіпляються за кожну можливість, що дозволяє оформити вантажі по більш високій ціні, щоб отримати більший ПДВ, а також за схемами, що дає можливість відшкодовувати податок на додану вартість як можна пізніше", - пояснив співрозмовник видання.

За даними "Консалтингової групи" А-95 ", через проблеми з розмитненням ціни на бензин А-95 в Херсонській, Миколаївській, Одеській та Запорізькій областях з 1 листопада зросли в середньому з 11,01 до 11,19 копійок за літр. "нафтобізнесу передбачає швидку оборотність значних коштів, причому трейдери працюють в основному із залученням кредитів. Кредитні ставки і так останнім часом рекордно зросли, що в комплексі із затримками на митниці змусить імпортерів підвищувати ціни на свій продукт ", - говорить гендиректор" А-95 "Сергій Куюн. За даними НБУ, середня процентна ставка за банківськими кредитами в Україні з 1 жовтня по 12 листопада зросла з 13,6% до 23,4%.

Читайте також: Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України стурбоване припиненням митного оформлення бензинів

Напередодні "Ромпетрол-Україна" заявила, що нафтопродукти, імпортовані компанією, з початку листопада не можуть пройти митне оформлення в Україні. "Ромпетрол-Україна" своєчасно здійснила на рахунки Держмитслужби передоплату за розмитнення і сплату податків. Митники виявили бажання зробити відбір проб з метою підтвердження якості бензину, але з невідомих причин не роблять цього і не приймають декларації, затягуючи процес митного оформлення палива", - заявив генеральний директор "Ромпетрол-Україна" Андрій Кузьменко.

"Забезпечення паливом південних регіонів під загрозою. Зрив графіка оптових постачань бензину і ДП з Румунії може дестабілізувати роботу низки операторів українського роздробу", - прогнозує гендиректор "Ромпетрол-Україна".

Трейдери також підтвердили інформацію про те, що не можуть купити паливо у "Ромпетрол-Україна" через простій на митниці.

Водночас, за даними Держмитслужби, відповідна декларація щодо оформлення нафтопродуктів, що імпортуються ТОВ "Ромпетрол-Україна", була подана компанією і прийнята Херсонською митницею 7 листопада. Зараз продовжують проводитись лабораторні дослідження.