ua en ru

Google перевершує "Яндекс" і Mail.ru у якості відповідей на складні питання

Автор: RBC.UA
Найбільші російські пошукачі досягли однаково високої якості видачі інформації по простих запитах і порівнялися з Google. Але американський конкурент поки що краще відповідає на складні питання. Поліпшити позиції "Яндекс" і Mail.ru можуть, враховуючи не тільки історію запитів, але і поведінку користувачів в соцмережах.

Найбільші російські пошукачі досягли однаково високої якості видачі інформації по простих запитах і порівнялися з Google. Але американський конкурент поки що краще відповідає на складні питання. Поліпшити позиції "Яндекс" і Mail.ru можуть, враховуючи не тільки історію запитів, але і поведінку користувачів в соцмережах.

У 2012 році пошукові системи Google, "Яндекс" і Mail.ru у 95-100% випадків правильно обробили запити користувачів, що шукають в Рунеті офіційні сайти компаній, персональні ресурси і блоги, повідомляється в звіті компанії "Ашманов і партнери" про якість пошуку в російському Інтернеті. Всі три сервіси трохи гірше знаходять регіональні інтернет-ресурси, внутрішні сторінки сайтів і цитати. Ще гірше справи йдуть з пошуком першоджерел новин: американський Google знайде оригінальну публікацію в 75% випадків, "Яндекс" і Mail.ru - в 50 і 30% відповідно, говориться в звіті.

Читайте також: Операція з продажу 7,4% акцій Mail.ru може принести USM Group 530-560 млн дол

У числі найбільш помітних тенденцій минулого року автори дослідження згадують прагнення пошукачів до персоналізації результатів видачі. Для кожного користувача системи формують сторінку результатів з урахуванням персональної поведінки і потреб, зазначають аналітики. При цьому аналізуються не тільки пошукові запити, але і поведінка людини в соцмережах.

Американський Google "підбудовує" результати пошуку під конкретного зареєстрованого користувача з 2005 року на основі історії його запитів. А в 2009 році компанія спробувала персоналізувати видачу для тих, у кого немає аккаунта Google. "У 2012 році ми почали експерименти над включенням в результати пошуку інформації, яка призначена тільки для користувача. Це можуть бути, наприклад, фотографії, зроблені вашими друзями по Google+ в тому місті, куди ви збираєтеся поїхати. Пошук Google покаже ці фотографії в пошуковій видачі на запит про дане місто. Ця експериментальна функція поки доступна тільки в США", - сказала представник Google Алла Забровська.

Читайте також: Google планує запустити платний музичний сервіс, інтегрований з YouТube

Mail.ru Group використовує свої контентні сервіси як базу для формування відповідей на призначені для користувача запити. Наприклад, в пошукову видачу Mail.ru підмішується вміст "Відповіді@mail.ru". Сайт також показує в результатах особисті сторінки в соцмережах, зокрема в "Однокласниках", при пошуку знайомих користувача. Від коментарів в Mail.ru Group відмовилися.

Не відстає від конкурентів і "Яндекс". Пошукач уклав угоду про використання інформації з Twitter, соцмереж Facebook і "Вконтакті", а в 2012 році запустив пошук по соціальних ресурсах і нову платформу "Калінінград", орієнтовану на персональний пошук. У компанії підкреслюють, що персональний пошук (з урахуванням попередніх запитів) дійсно допомагає підвищити релевантність результатів. А ось до обліку поведінки користувача в соцмережі ставляться насторожено. "Використання соціальних мереж в результатах пошуку - непросте питання, відповідь на нього не універсальна. Активне просування своїх соцмереж в пошуку абсолютно не обов'язково допомагає вирішити завдання користувачів і поліпшити якість пошуку", - пояснює представник пошукача Тетяна Комарова. Поки аудиторія соціальних сервісів "Яндекса" сильно поступається конкурентам.

Читайте також: Google представила ноутбук Chromebook Pixel (фото, відео)

Засновник сервісу LiveІnternet Герман Клименко вважає, що пошукачі прагнуть взаємодіяти з соцмережами не тільки для поліпшення релевантності видачі. За його словами, портали стикаються з величезною активністю програм, що імітують дії живих користувачів. Аналіз поведінки людини в соцмережах дозволить пошукачам відфільтрувати ботів, вважає експерт.