ua en ru

Застаріле законодавство є причиною більшості аварій на круїзних лайнерах, - юристи

Автор: RBC.UA
З 2000 р. всього 101 круїзне судно дрейфувало, з 1990 р. відбулося понад 79 бортових пожеж і 73 зіткнення в морі, з 1980 р. більше 16 круїзних суден затонули, на мілину з 1973 р. сіли 99 суден. Про це сказано в листі юридичної компанії Джона Артура Івса, направленому в Департамент Національної Безпеки США.

З 2000 р. всього 101 круїзне судно дрейфувало, з 1990 р. відбулося понад 79 бортових пожеж і 73 зіткнення в морі, з 1980 р. більше 16 круїзних суден затонули, на мілину з 1973 р. сіли 99 суден. Про це сказано в листі юридичної компанії Джона Артура Івса, направленому в Департамент Національної Безпеки США.

Відзначимо, що на останньому слуханні в Конгресі круїзний експерт і автор Росс Кляйн повідомила, що пожежі спалахнули на 79 круїзних суднах з 1990 по 2011 рік.

Список неприємностей сталися з круїзними судами був складений після того, як в лютому океанський круїзний лайнер Carnival Triumph застряг в Мексиканській затоці з непрацюючими двигунами і туалетами і ліг у дрейф. Судно повинні були привезти в порт на узбережжі Алабами на буксирі, однак обірвався трос. На кораблі перебуває 4 тисячі чоловік.

За останні два роки з судами круїзної компанії Carnival вісім разів відбувалися різні інциденти, які нерідко спричиняли за собою тяжкі наслідки. Копія листа направлена ​​також конгресменам, сенаторам і представникам МВФ США.

Читайте також: На підйом затонулого лайнера Costa Concordia буде потрібно 12 місяців

В юридичній компанії Джона Івза, яка спеціалізується серед іншого на юридичній допомозі постраждалим через халатність, як фізичних осіб, так і компаній, відзначають, що на борту Carnival Triumph та інших круїзних суден компанії такі ж небезпечні умови як і на затонулої Costa Concordia. "Ці лайнери вкрай важкі - занурені у воду на 50% менше, ніж "Титанік", будучи в 2 рази більшими за нього. Як і велосипед, ці круїзні судна повинні залишатися в русі для оптимальної стабільності", - наголошується в листі.

Юристи підрахували, що на суднах компанії Carnival чотири рази з 2010 р. мали місце загоряння в машинних відділеннях і технічні неполадки, які приводили судна в нерухомий стан. П'ять з цих круїзних суден дрейфували, одне затонуло.

Серед причин такої статистики юристи відзначають застаріле законодавство, яким регулюється круїзна індустрія. Зокрема, не передбачені виплати компенсацій жертвам в тих же розмірах, що і авіаційній індустрії. "Замість того, щоб посадити ці круїзні судна на мілину, до тих пір, поки причини пожеж не будуть визначені й відвернено, просте рішення - відшкодуванням пасажирам вартості квитків і надання 25 -% знижки на майбутні круїзи. Це просто маркетинг і ні в якій мірі захист життя майбутніх пасажирів ", - зазначають юристи.

Отже, юристи компанії Джона Івза наводять список трегедій, що сталися за останні два роки з судами компанії Carnival.

Carnival Triumph, лютий 2013
Carnival Triumph (3143 пасажирів на борту), пожежа в машинному відділенні залишив судно дрейфувати протягом декількох днів в Мексиканській затоці. Корабель був відбуксований в Мобіл, штат Алабама.

Costa Allegra, лютий 2012
Costa Allegra, керована Costa Crociere SpA, яка належить компанії Carnival (Флорида), мала пожежа в машинному відділенні і дрейфувала в Індійському океані. Через кілька днів судно було відбуксовано на Сейшельські острови в Desroches, але не змогло увійти в док там. Потім він був відбуксований в Мае, Сейшельські острови.

Читайте також: Біля берегів США дрейфує круїзний лайнер із 4 тисячами людей

Costa Concordia, січень 2012
Costa Concordia, сестра судна Allegra, напоровся на риф і перевернулося біля узбережжя Італії, загинули 25 людей і сім пропали безвісти і вважаються загиблими. Близько 4200 пасажирів і членів екіпажу були борту, коли судно перекинулося. Вважається, судно зазнало аварії через небезпечного маневру у виконанні капітана Costa Concordia, Франческо Скетіно, який покинув судно в рятувальній шлюпці відразу після наказу "покинути корабель".

Carnival Magic, листопад 2011
Carnival Magic вчинила несподівану аварійну зупинку в мексиканському порту під час свого першого рейсу (ремонт двигунів). Для того, щоб мати достатньо часу для завершення необхідних ремонтних робіт на 3690-пасажирському судні, було вирішено йти в Коста-Майя і за один день на морі був проведений ремонт.

Carnival Fantasy і Carnival Imagination, липень 2011
Carnival Fantasy і Carnival Imagination зіткнулися в порту Кі-Уест, штат Флорида, і обидва судна отримали косметичні пошкодження. За даними берегової охорони США, ніхто не постраждав, не було забруднення навколишнього середовища або структурних пошкоджень через аварію. Carnival Fantasy було в шестиденному круїзі з Чарльстона, Південна Кароліна, і Carnival Imagination було в чотириденному круїзі з Майамі.

Carnival Splendor, листопад 2010
Семиденний круїз по Мексиканської Рив'єрі на Carnival Splendor був скасований поруч з Пунта-Сан-Хасінто, Мексика, через те, що вогонь спалахнув у машинному відділенні, відключивши живлення обох двигунів і готельні системи. На судні було 3299 гостей і 1167 членів екіпажу. Воно прибуло в Сан-Дієго через п'ять днів.

Carnival Fascination, червень 2010 р.
Судно на 2052 чоловік втратило електропостачання через технічну несправність, і дрейфувало в Атлантичному океані біля берегів Флориди протягом кількох годин. Fascination відпливло з Jacksonville, і було в кінці п'ятиденної подорожі, перш ніж залишилося без електроенергії.