ua en ru

Мініфраструктури розробило нову редакцію закону про залізничний транспорт

Міністерство інфраструктури України розробило нову редакцію проекту закону про залізничний транспорт. Текст проекту закону опублікований на офіційному сайті відомства.

Згідно з проектом закону функціонування залізничного транспорту здійснюється виходячи з принципів збереження 100% акцій АТ "Укрзалізниця" у державній власності; збереження цілісності та забезпечення безперебійного функціонування інфраструктури та централізованого диспетчерського управління перевізним процесом у межах інфраструктури та належних АТ "Укрзалізниця" залізничних шляхів незагального користування.

Крім того, державна тарифна політика, згідно із законопроектом, формується на основі економічно обгрунтованих тарифах, прогнозованості і структурованості, адресності регулювання, його спрямованості на конкретний суб'єкт природної монополії.

На залізничному транспорті при здійсненні господарської діяльності тарифи, збори та плати визначаються за державними регульованими і вільними цінами, а також цінами, що визначаються відповідно до чинних міжнародних договорів України.

Тарифи, збори і плати на залізничному транспорті, що підлягають державному регулюванню, встановлюються на термін не менше п'яти років, і щороку індексуються на рівень цін виробників промислової продукції в порядку, визначеному національною комісією.

Зміна рівня державних регульованих цін на залізничному транспорті протягом терміну їх дії допускається у зв'язку із зміною умов виробництва і продажу (реалізації) продукції (робіт, послуг), які не залежать від господарської діяльності підприємства і здійснюється в порядку і строки, визначені національною комісією, що здійснює державне регулювання діяльності суб'єктів природних монополій у сфері транспорту.

При установці державних регульованих тарифів до складу таких тарифів обов'язково включається інвестиційна складова відповідно до затвердженої в установленому порядку інвестиційної програми.

Крім того, проект акта встановлює основи державного регулювання у сфері залізничного транспорту, визначає відносини з місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

У зв'язку з побудовою нової структури взаємин на залізничному транспорті, в проекті акта закріплені основні вимоги, обов'язки і права перевізника, права та обов'язки пасажира, основні вимоги до суб'єкта господарювання, забезпечує утримання та експлуатацію інфраструктури, основні вимоги до рухомого складу та основи діяльності операторів залізничного рухомого складу.

Проект акта визначає особливості проектування, будівництва, реконструкції, утримання та розпорядження об'єктами залізничного транспорту. Передбачено заходи щодо стимулювання будівництва об'єктів залізничного транспорту за рахунок будь-яких заборонених законодавством джерел фінансування з обов'язковою наступною передачею об'єктів інфраструктури, що мають стратегічне значення, у державну власність. Норми законопроекту не допускають можливості виникнення приватної власності на знову стратегічні об'єкти інфраструктури.

Законопроект встановлює принцип недискримінаційного доступу до послуг інфраструктури, поширюється на всіх осіб, які зацікавлені в отриманні таких послуг.