ua en ru

РФ підготувала список додаткових санкцій проти США та ЄС, - ЗМІ

Росія може ввести обмеження на ввезення промислових товарів для ЄС і США.

Росія може ввести обмеження на ввезення промислових товарів для ЄС і США, передає видання "Ведомости" з посиланням на двох федеральних чиновників.

За словами одного з чиновників, коли ЄС і США ввели секторальні санкції проти Росії, уряд через кілька днів направив президенту доповідь з широким списком можливих відповідних санкцій, але Путін доручив обмежити тільки імпорт продовольства. "Значить, додаткові санкції з боку Росії можливі, тільки якщо ЄС і США посилять свої санкцій проти нас", - вважає чиновник. Інший чиновник каже, що в уряду поки немає доручення Президента готувати документи про введення нових санкцій.

Російські санкції були вимушеним заходом, зазначає прес-секретар Президента Дмитро Пєсков, відповідно, якщо будуть нові дії з боку ЄС і США, і Росія розгляне можливість розширення відповідних санкцій. Якими вони можуть бути, залежить від дій з боку Заходу, каже він.

Про те, що Росія може ввести додаткові санкції, попереджав в минулий четвер і прем'єр Дмитро Медведєв. Наприклад, можлива заборона для європейських і американських авіаліній на транзит через Росію в країни Азіатсько-Тихоокеанського регіону. Також влада може прийняти захисні заходи в авіабудуванні, суднобудуванні, автомобільній промисловості і в інших галузях, але робити це, за словами прем'єра, будуть осмислено, щоб не нашкодити собі. "Поки це все страшилки, ніяких додаткових санкцій на даний момент не готується", - запевняє співробітник апарату уряду. Представник уряду не зміг прокоментувати ситуацію.

Одна з можливих санкцій - повний або майже повний заборона імпорту автомобілів з недружніх країн, говорить федеральний чиновник. За його словами, попит може бути забезпечений за рахунок внутрішнього виробництва, насамперед підприємств, що працюють в режимі промислової збірки.

За даними "АСМ-холдингу", у першому півріччі 2014 р. частка ввезених легкових автомобілів на російському ринку склала 27%, вантажівок (включаючи вантажні версії LCV) - 46%, автобусів (включаючи пасажирські версії LCV) - 13%. Заборона на імпорт автомобілів з Європи, США та деяких інших країн призведе до переділу ринку і виграють ті, у кого є виробництво в Росії (а його налагодили всі найбільші глобальні автоконцерни), включаючи вітчизняні бренди, говорить виконавчий директор "Автостата" Сергій Удалов. Головне, щоб не був заборонений імпорт комплектуючих, оскільки це вдарить по всіх автозаводах, попереджає він.

Співробітник одного з автоконцернів, знайомий з обговоренням заходів щодо захисту автопрому, каже, що рішень поки немає і йому не відомо про ініціативу заборонити імпорт автомобілів з країн, які ввели санкції проти Росії. Така заборона вдарить по російським автозаводам, упевнений він: імпорт з Європи буде замінений поставками з Кореї і Китаю, а з цими автомобілями вітчизняні заводи не зможуть повноцінно конкурувати, оскільки при порівнянному як наші машини дорожче. Набагато ефективніше було б, наприклад, обмежити ввезення, змінивши критерії вживаного автомобіля, вважає співрозмовник: "У Росії уживаною вважається машина старше трьох років, за кордоном - старше року (або якщо автомобіль змінив власника), нам потрібно застосовувати таку ж формулу". За його оцінкою, при зміні методики уживаними були б визнані, наприклад, як мінімум 10% ввезених комерційних автомобілів, які зараз вважаються новими.

Можливе обмеження на імпорт медичних виробів, але питання чутливий і вимагає додаткового обговорення, говорить федеральний чиновник. Серед медвиробів, які виробляються в Росії, - серветки, пластирі, хірургічне та найпростіше діагностичне обладнання, але це тільки 20% ринку, зазначає представник SCA Євген Махоротов (виробляє в тому числі медичні засоби і медичні вироби): "Решта - в тому числі високотехнологічне обладнання - це імпорт. Якщо на його ввезення будуть введені обмеження, то в нашій країні просто не можна буде хворіти".

Виробництво продовольства - сектор, у якому Росія найменше залежить від імпорту, і в цій галузі в останні роки йшло імпортозаміщення, а в інших торгованих сферах значна частка імпорту - простору для маневру у Росії небагато, зазначає Володимир Сальников з ЦМАКП.