ua en ru

Кабмін пропонує Раді створити спеціальний орган влади з охорони економічної безпеки держави

Кабінет міністрів України пропонує Верховній Раді України створити спеціальний орган - центральний орган виконавчої влади у сфері охорони економічної безпеки держави.

Кабінет міністрів України пропонує Верховній Раді України створити спеціальний орган - центральний орган виконавчої влади у сфері охорони економічної безпеки держави. Про це йдеться в урядовому законопроекті № 4449а "Про основи запобігання та боротьби з економічними правопорушеннями", текст якого розміщений на сайті парламенту.

Законопроект пропонує створити на базі Податкової міліції, а також підрозділів Державної фіскальної служби України, Державної фінансової інспекції України, підрозділів Міністерства внутрішніх справ України та Служби безпеки України, які протидіють злочинам у сфері економіки структуру спеціальний державний орган - центральний орган виконавчої влади у сфері охорони економічної безпеки держави. Цей орган буде координуватися Кабінетом міністрів України та буде формувати і реалізувати державну політику у сфері запобігання та боротьби з економічними правопорушеннями.

Згідно з проектом закону, на Центральний орган виконавчої влади у сфері охорони економічної безпеки держави покладається запобігання вчиненню економічних правопорушень, організація і ведення боротьби з економічними правопорушеннями для забезпечення економічної безпеки України і захисту її фінансового потенціалу, законних фінансово-економічних інтересів держави, територіальних громад, суб'єктів господарювання усіх форм власності та прав громадян.

Центральний орган виконавчої влади у сфері охорони економічної безпеки держави здійснює окремі функції податкового, митного контролю відповідно до Податкового кодексу України, Митного кодексу України, які визначаються завданнями, покладеними на центральний орган виконавчої влади у сфері охорони економічної безпеки держави; приймає і реєструє заяви, повідомлення про економічні правопорушення, віднесені законом до його компетенції; проводить відповідно до закону оперативно-розшукову діяльність, а також досудове розслідування в межах наданої законом компетенції, вживає заходів щодо відшкодування завданих державі збитків; здійснює розшук осіб, які переховуються від слідства та суду за кримінальні правопорушення, віднесені до його компетенції; виявляє причини і умови, що сприяли вчиненню економічних правопорушень, вживає заходів до їх усунення та ін.

У складі Центрального органу виконавчої влади у сфері охорони економічної безпеки держави діють слідчі, оперативні та інші підрозділи в яких проходять службу співробітники центрального органу виконавчої влади у сфері охорони економічної безпеки держави, відповідно до положення про проходження служби в центральному органі виконавчої влади у сфері охорони економічної безпеки держави, яке затверджується Кабінетом міністрів України. Кількісний склад співробітників центрального органу виконавчої влади у сфері охорони економічної безпеки держави визначається Кабінетом міністрів України.

Призначення на посади співробітників центрального органу виконавчої влади у сфері охорони економічної безпеки держави здійснюється в порядку, визначеному Кабінетом міністрів України,з обов'язковим тестуванням на поліграфі.

Голова Центрального органу виконавчої влади у сфері охорони економічної безпеки держави призначається строком на 6 років. Одна й та сама особа не може обіймати цю посаду більш ніж два строки підряд, а також після досягнення особою 65-літного віку.

Голова Центрального органу виконавчої влади у сфері охорони економічної безпеки має першого заступника та двох заступників.

Після ухвалення цього закону, досудове розслідування по кримінальних правопорушеннях, які на день набрання чинності цим законом, знаходились у провадженні органів податкової міліції, провадиться органами центрального органу виконавчої влади у сфері охорони економічної безпеки держави. А досудове розслідування по кримінальних правопорушеннях, які на день набрання чинності цим законом, перебувають в провадженні інших органів досудового розслідування, залишаються в провадженні цих органів до завершення розслідування.

"Реалізація законопроекту дозволить значно зменшити вплив тіньової економіки на бюджет держави, а також запобігти залученню "брудних" коштів в економіку країни. Крім того, його прийняття зніме напругу, що склалася у відносинах між підприємцями та різними органами, яким надано право виявляти злочини у фінансовій сфері", - йдеться у пояснювальній записці до документу.