ua en ru

Кабмін передбачив з 2015 р. скорочення термінів оформлення посвідчень особи без громадянства до 15 днів

Кабінет міністрів України затвердив порядок оформлення, видачі, обміну та повернення посвідчення особи без громадянства для виїзду за кордон з біометричними даними, яке вступає в дію з 2015 р.

Кабінет міністрів України затвердив порядок оформлення, видачі, обміну та повернення посвідчення особи без громадянства для виїзду за кордон з біометричними даними, яке вступає в дію з 2015 р. Про це йдеться у постанові уряду № 153 від 7 травня 2014 р.

"Затвердити порядок оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, знищення посвідчення особи без громадянства для виїзду за кордон з безконтактним електронним носієм", - йдеться у документі.

Згідно з постановою уряду, посвідчення особи без громадянства з біометричними даними для виїзду за кордон видається особі без громадянства, яка постійно проживає на території України.

Посвідчення видається особі без громадянства територіальним органом чи підрозділом ДМС протягом 15 робочих днів з дня прийняття необхідних документів. Строк дії такого посвідчення - 3 роки.

Нагадаємо, згідно діючого законодавства (постанова Кабміну від 7 серпня 1995 р. N 610), правила та порядок оформлення і видачі посвідчень визначаються МВС. Посвідчення оформляється протягом 3 місяців від дня звернення про одержання посвідчення, а у випадках, коли поїздка пов'язана з терміновим лікуванням від'їжджаючого, від'їздом особи, яка супроводжує тяжкохворого, чи викликана смертю родича, який проживав за кордоном, - протягом 3 робочих днів. Термін дії посвідчення - 3 роки.

Згідно з новою постановою Кабміну, до безконтактного електронного носія, який імплантовано в посвідчення, вносяться:
1) інформація, що міститься на сторінці даних посвідчення;

2) додаткова змінна інформація (про місце реєстрації, про сімейний стан, додаткові (факультативні) біометричні дані, параметри (відцифровані відбитки пальців рук);

3) основні біометричні дані, параметри (відцифрований образ обличчя особи, відцифрований підпис особи);

4) дані щодо забезпечення захисту інформації, що міститься на безконтактному електронному носії, відповідно до рекомендацій IКАО Doc 9303.

Оформлення, виготовлення та видача посвідчення здійснюється територіальним органом або підрозділами ДМС незалежно від місця проживання особи без громадянства в Україні.

Відповідне посвідчення може отримати особі без громадянства, яка досягла шістнадцятирічного віку, - на підставі її особистої заяви та особі без громадянства, яка не досягла шістнадцятирічного віку, - на підставі заяви батьків (усиновлювачів), опікуна, піклувальника, а якщо батьки не перебувають у шлюбі, - за заявою того з батьків, з ким проживає особа.

Для оформлення посвідчення заявник подає такі документи:

1) заяву-анкету, зразок якої затверджується МВС;

2) посвідку на постійне проживання;

3) відповідний документ з відміткою банку про здійснення встановлених законодавством платежів або оригінал і копію документа про звільнення від таких платежів;

4) у разі, коли до посвідчення вносяться дані про неповнолітніх дітей, додатково подаються: свідоцтво про народження дитини; документ, що підтверджує факт постійного проживання дитини в Україні; на дитину віком від 5 до 16 років - дві фотокартки розміром 3,5 х 4,5 см, одна з яких вклеюється в посвідчення і скріплюється печаткою, а друга вноситься до заяви-анкети батька (матері).

Після заповнення заяви-анкети (введення персональних даних особи без громадянства, на ім'я якої здійснюється оформлення посвідчення) працівник територіального органу або підрозділу ДМС друкує її та надає особі без громадянства для перевірки правильності внесених до заяви-анкети персональних даних.

Після зазначеної перевірки особа без громадянства власним підписом підтверджує правильність внесених до заяви-анкети персональних даних особи без громадянства, на ім'я якої здійснюється оформлення посвідчення.

Оригінали документів повертаються особі без громадянства після прийняття заяви-анкети до розгляду територіальним органом або підрозділом ДМС.

Разом з тим, згідно з документом, територіальний орган або підрозділом ДМС може відмовити у видачі посвідчення особі без громадянства, у разі якщо:

1) стосовно видачі посвідчення звернулася особа без громадянства, яка не досягла шістнадцятирічного віку, або її представник, який не має документального підтвердження повноважень на отримання посвідчення;

2) особа без громадянства вже отримала посвідчення, яке є дійсним на день звернення;

3) особа без громадянства не надала всіх документів та інформації, необхідних для оформлення і видачі посвідчення;

4) дані, отримані з баз даних Реєстру, не підтверджують інформацію, надану особою без громадянства;

5) особа підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення або кримінальна справа щодо неї розглядається судом - до закінчення кримінального провадження;

6) особу засуджено за вчинення кримінального правопорушення - до відбування покарання або звільнення від покарання;

7) виїзд особи суперечить інтересам забезпечення національної безпеки України - до припинення обставин, що перешкоджають виїзду;

8) виїзд з України особи може бути за рішенням суду тимчасово відкладено до виконання нею майнових зобов'язань перед фізичними та юридичними особами в Україні, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України.

Крім того, згідно з положенням, посвідчення вважається недійсним та знищується в разі:

1) коли воно підлягає обміну у зв'язку із зміною прізвища, імені та по батькові особи;

2) установлення розбіжностей у записах (невідповідність записів, зроблених у посвідченні, записам в інших документах);
3) непридатності посвідчення для подальшого використання;

4) коли особі, якій видано посвідчення, скасовано посвідку на постійне проживання;

5) коли посвідчення знайдено, а замість нього видано нове;

6) смерті особи, якій було видано таке посвідчення;

7) зіпсуття його під час заповнення;

8) оформлення його з порушенням вимог законодавства.

Нагадаємо, оформлення та видача оформлення і видачу посвідчення особи без громадянства для виїзду за кордон з безконтактним електронним носієм запроваджується з 1 січня 2015 р. Уряд установив, що документи, видані до набрання чинності цією постановою, є чинними протягом строку, на який їх було видано. Також уряд постановив, що документи, видані до набрання чинності цією постановою, є чинними протягом строку, на який їх було видано.