ua en ru

МЕРТ ініціює скорочення виключень у законі про держзакупівлі з 44 до 9

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України пропонує скоротити перелік випадків, на які не поширюється дія закону про державні закупівлі з 44 до 9 випадків.

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України пропонує скоротити перелік випадків, на які не поширюється дія закону про державні закупівлі з 44 до 9 випадків. Про це йдеться в проекті закону України "Про здійснення державних закупівель" (нова редакція), текст якого оприлюднено на сайті Мінекономрозвитку.

Так, законопроект пропонує скоротити перелік випадків, на які не поширюється дія закону з 44 до 9 випадків з метою запобігання безконтрольного використання державних коштів, прозорості та відкритості сфери державних закупівель.

Зокрема пропонується не поширювати дію закону про державні закупівлі на випадки, якщо предметом закупівлі є:

- товари, і послуги, пов'язані з розробленням дизайну, виготовленням захищеного паперу, банкнот, монет і державних нагород України;
- товари, роботи і послуги, закупівля яких здійснюється замовниками, розташованими за межами України;

- товари, роботи і послуги, закупівля яких становить державну таємницю відповідно до закону України "Про державну таємницю";
- послуги, необхідні для здійснення державних запозичень, обслуговування і погашення державного боргу;

- товари і послуги, закупівля яких здійснюється для підготовки і проведення виборів та референдумів в Україні (абзац діє до 31.12.2014);

- товари, послуги, пов'язані з операціями Національного банку України із забезпечення управління золотовалютними резервами, їх розміщення, купівлі та продажу на вторинному ринку цінних паперів, здійснення валютних інтервенцій шляхом купівлі-продажу валютних цінностей на валютних ринках;

- придбання, оренда землі, будівель, іншого нерухомого майна або майнових прав на землю, будівлі, інше нерухоме майно;

- послуги третейських судів, арбітражів для розгляду та вирішення спорів, в яких бере участь замовник;

- фінансові послуги, які надаються у зв'язку з емісією, купівлею, продажем, передачею цінних паперів або інших фінансових інструментів;

Також у проекті закону визначаються юридичні особи (їх об'єднання) та випадки, у разі наявності яких застосовуються норми закону про державні закупівлі.

Крім того, законопроект пропонує скоротити перелік підстав для застосування неконкурентної процедури з метою зменшення випадків її застосування.

Також законопроект скасовує необхідність розміщення інформації в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель та у міжнародному інформаційному виданні з питань державних закупівель, залишивши при цьому обов'язковість оприлюднення цієї інформації на веб-порталі Уповноваженого органу з метою спрощення доступності, розміщення інформації про державні закупівлі, економії бюджетних коштів, що витрачаються на опублікування такої інформації та забезпечення прозорості доступу до інформації про державні закупівлі.

Замість цього передбачено оприлюднення річних планів на веб-порталі Уповноваженого органу без зобов'язання їх надіслання Мінекономрозвитку з метою забезпечення економії державних коштів та спрощення доступу громадськості до інформації про заплановані державні закупівлі.

"Необхідність прийняття проекту Закону викликана потребою у вдосконаленні законодавства у сфері державних закупівель, підвищення рівня прозорості та відкритості здійснення процедури державних закупівель, запобігання проявам корупції в цій сфері, розширення сфери дії Закону та стабілізації економічної ситуації в Україні", - йдеться у поясненні Мінекономрозвитку.