ua en ru

В АМКУ обговорили дистрибуційну політику тютюнових виробів

25 листопада в Антимонопольному комітеті України відбувся круглий стіл, присвячений обговоренню дистрибуційної політики тютюнових виробів.

Раніше найбільші виробники сигарет оприлюднили критерії вибору контрагентів для дистрибуції: ключовими факторами вибору контрагента були названі максимально широке покриття роздробу на території всієї України, відповідність жорсткої системи контролю за вивезення продукції за кордон, можливість розрахунків за допомогою надійних фінансових інструментів, відсутність кримінальних розслідувань проти контрагента та відповідність до міжнародного законодавства по боротьбі з корупцією.

У ДФС відзначають зменшення кількості контрафакту та контрабанди на тютюновому ринку і задоволені показниками по сплаті податків табачниками: за 10 місяців цього року до держбюджету надійшло 31,1 млрд грн акцизного збору, 54% з яких заплатили тютюнові компанії, повідомляє начальник відділу ліцензування та контролю за виробництвом та обігом тютюнових товарів ДФС Світлана Портман.

Та система дистрибуції, яка існує зараз на тютюновому ринку, повністю влаштовує виробників, вони її будували протягом останніх десяти років, вважає учасник тютюнового ринку Олексій Гетьман.

За його словами, чинний дистриб'ютор, «Мегаполіс-Україна», забезпечує всі основні вимоги виробників: глибоке точкове покриття, своєчасна оплата, контроль товарних запасів, контроль власних контрагентів (дистриб'ютор не співпрацює з тими, хто займається контрабандою в Європейський Союз). Великі роздрібні мережі пропонують виробникам підписати з ними прямі контракти, і повернутися до тієї схеми, яка працювала раніше. При цьому, за словами Надії Білоус з «Бритіш Американ Тобакко», не усі роздрібні мережі готові забезпечити виконання зобов'язань перед Європейським Союзом щодо обмеження та контролю контрабанди.

На думку Гетьмана, виробники не хочуть повертатися до прямих контрактів з великим роздробом, так як з нею важко працювати - в тому числі через несвоєчасну оплати. Але «Метро Кеш енд Кері Україна» вважають, що виробники рано чи пізно прийдуть до практики прямих договорів з великим роздробом.

За словами Світлани Портман, станом на 1 листопада 2015 року в Україні зареєстровано 75 186 роздрібних ліцензій, порівняно з 90 801 ліцензій станом на 1 січня 2014 і 80 401 на 1 липня 2014. Зменшення кількості роздрібних ліцензій вона пояснила анексією Криму, існуючою ситуацією в окремих районах Донецької та Луганської областей, а також сезонними коливаннями в південних областях України.

Також в ДФС відзначають зменшення кількості контрафакту та контрабанди на тютюновому ринку за останні роки.