Українців захистять від свавілля колекторів: кінець епохи погроз по СМС?
В Україні набув чинності закон для захисту українців від колекторів, який зобов'язує колекторів дотримуватися етичної поведінки з боржниками.
Текст відповідного закону опублікували у виданні "Голос України".
Що буде далі з колекторами?
Відповідно до закону, кредитори зобов'язані дотримуватися етичної поведінки з боржником. Також у разі залучення колекторської компанії до відступлення права вимоги новому кредитору, та укладати договори лише з компаніями, які включені до реєстру колекторських компаній. За недотримання цих вимог передбачені штрафи.
Також документ розділяє поняття "кредитодавець" і "новий кредитор", тим самим легалізувавши передачу (продаж) боргу колекторській компанії.
Основні вимоги до кредитодавців:
- дотримуватися вимог до етичної поведінки та правил взаємодії з боржником;
- інформувати боржника про залучення колекторської компанії до врегулювання простроченої заборгованості;
- укладати договори лише з юридичними особами, внесеними до Реєстру колекторських компаній;
- повідомити Національний банк України про укладення з колекторською компанією договору;
- контролювати дії залучених колекторських компаній та надавати рекомендації щодо усунення порушень;
- обов’язок розірвати договір із колекторською компанією в односторонньому порядку у разі її вилучення з Реєстру колекторських компаній.
Якими будуть вимоги до взаємодії зі споживачем
Під час першої взаємодії зі споживачем кредитор/колекторська компанія має повідомити своє найменування, ПІБ, правову підставу для звернення та розмір простроченої заборгованості, а на вимогу споживача – також надати відповідні документи протягом семи робочих днів.
Також взаємодія зі споживачем може відбуватися шляхом:
- безпосередньої взаємодії (особисті або телефонні переговори);
- надсилання повідомлень (текстових, голосових та інших повідомлень, зокрема без використання програмного забезпечення);
- надсилання поштових відправлень (за місцем проживання або за місцем роботи).
Крім всього іншого, колекторам забороняється за власної ініціативи телефонувати, надсилати СМС споживачу, його близькими особами у період з 20 до 9 години, а також у вихідні, святкові та неробочі дні та використовувати функцію (сервіс) автоматичного додзвону протягом понад 30 хвилин на добу.
Зазначається, що на Національний банк України буде покладено повноваження з контролю додержання банками, іншими фінансовими установами, а також колекторськими компаніями законодавства про захист прав споживачів фінансових послуг.
Закон набув чинності на наступний день після оприлюднення, проте в дію його введуть лише через три місяці після публікації.
Читайте також про те, чи будуть забирати в українців квартири за борги.