Вихід міжнародних мереж фастфудів на український ринок гальмує економічна і політична нестабільність, - учасники ринку

Вівторок 24 квітня 2012 09:19

Жодна з міжнародних мереж фастфудів і кав'ярень, які планували вийти в Україну напередодні Євро-2012, не встигає зробити цього в строк. У компаніях-партнерах мереж говорять, що в більшості випадків їм не вдається домовитися про прийнятні умови співпраці - міжнародні компанії лякають ризики ринку, а локальні не можуть гарантувати високих темпів розвитку. Але інтерес до настільки великого ринку у компаній залишається високим, і протягом кількох років учасники ринку очікують виходу компаній в Україну, повідомляє видання "Комерсант-Україна".

За даними учасників ринку, зараз в Україні працює близько 1000 закладів швидкого обслуговування. При цьому, 80% обороту припадає приблизно на 300 закладів, що належать кільком найбільшим компаніям. За оцінками директора з маркетингу "Макдональдз Юкрейн" Сергія Братусєва, потенційно ринок може вирости вдвічі.

Директор консалтингової компанії "Українська торговельна гільдія" Євгенія Локтіонова каже, що зараз більше десяти великих закордонних мереж шукають приміщення для своїх закладів, але жодна з них до чемпіонату Євро-2012 не встигає. Більшості компаній не вдається домовитися з місцевими партнерами. Так, наприклад, мережі наполягають на відкритті сотні закладів у перші кілька років роботи, але місцеві партнери не можуть гарантувати таких темпів.

Також учасники ринку зазначають, що ресторанний бізнес сильно постраждав під час кризи. Незважаючи на те, що рівень відвідуваності відновлюється, "середній чек" продовжує падати, зазначив власник франшизи Double Coffee в Україні Дмитро Харченко. Однак глава директорату Асоціації франчайзингу в Україні Андрій Кривонос вважає, що низьке споживання - міф, який ресторатори поширюють серед міжнародних партнерів, щоб отримати більш вигідні умови співпраці. В "Макдональдс Юкрейн" також відзначають зростання споживання, проте все ж зазначають, що через нестабільну політичну та економічну ситуацію інвестиційна привабливість України поки невисока.

За словами Андрія Кривоноса, хоч мережі і не встигають вийти в Україна до Євро-2012, швидше за все, інтерес до ринку збережеться.

Експерти очікують, що компанії будуть продовжувати вести переговори про розвиток по франчайзингу. Деякі мережі принципово розвиваються саме за цією схемою. Проте в Україні цей спосіб поки недостатньо поширений. Для розвитку по франчайзингу необхідна стабільна економіка і законодавство, що гарантує дотримання прав обох сторін, відзначають учасники ринку. Крім того, щоб франчайзинговий бізнес в Україні розвивався, необхідно підготувати законодавчу базу - зараз ця сфера регулюється Цивільним і Господарським кодексами. Проект окремого закону "Про франчайзинг" був ініційований Кабміном і зареєстрований у Верховній Раді ще в 2001 році, проте з тих пір так і не розглядався. На думку президента Федерації розвитку франчайзингу Україні Олега Лащука, після прийняття такого закону міжнародні мережі прискорять процес виходу на український ринок. 

Читайте РБК-Україна в Google News

On Top
Продовжуючи переглядати RBC.UA Ви підтверджуєте, що ознайомилися з Політикою конфіденційності Правилами користування сайтом і згодні з використанням файлів cookie. Ознайомитися
Погоджуюся