ua en ru

ВААІД просить врахувати позицію автомобілістів у розгляді змін до законодавства

Всеукраїнська асоціація автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) просить врахувати позицію автомобілістів у розгляді змін у законодавство. Про це йдеться у відкритому зверненні компаній-учасників ВААІД до Президента України, прем'єр-міністра України, голови Верховної Ради України.

"В даний час на розгляді у Верховній Раді України знаходиться проект Закону України "Про внесення змін у підрозділ 5 розділу ХХ" Перехідні положення "Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку уживаних транспортних засобів (№3251)". Хочемо повідомити Вам про наслідки в разі прийняття даного законопроекту. Від імені 528 компаній - учасників Всеукраїнської Асоціації Автомобільних Імпортерів і дилерів (ВААІД) інформуємо Вас про поточний стан автомобільного ринку України", - йдеться в повідомленні.

ВААІД просить врахувати позицію автомобілістів у розгляді змін до законодавстваВААІД просить врахувати позицію автомобілістів у розгляді змін до законодавства

Зазначається, що в країнах ЄС частка офіційного ("білого") ринку становить 80% -90%. В Україні ж, за даними автомобілістів, сьогодні офіційний ринок становить 50%.

"Друга половина чином у країну припадає на неофіційних юридичних осіб імпортерів автомобілів, які постачають автомобілі, що були у вжитку. При цьому такі поставки здійснюються в основному з цілим рядом порушень законодавства, зокрема: у разі занижується митна вартість товару, розмір сплаченого ПДВ і мита мінімальний; розмір сплачених державних податків і зборів компаній імпортерів вживаних автомобілів також мінімальний; в країну масово імпортуються автомобілі екологічних стандартів Євро-0, Євро-2 і Євро-3 шляхом маніпулювання сертифікатами, при тому, що в Україні, згідно з чинним законодавством, дозволено імпорт автомобілів не нижче Євро-4, а з 01.01.2016 р. має відбутися перехід на стандарт Євро-5", - відзначили в асоціації.

Фактично, єдине, що сьогодні отримує держава від таких "бізнесменів", які працюють на ринку вживаних авто - це акциз на імпорт вживаних автомобілів, пишуть автор звернення.

Вони підкреслюють, що ринок вживаних авто працює фактично в обхід бюджету. Наприклад, оператори білого офіційного ринку платять в бюджет близько 40% від роздрібної ціни автомобіля. В цей же час, за даними листи, оператори сегмента вживаних товарів платять 15%-20% від роздрібної ціни автомобіля, що і відбивається на більш вигідних цінових пропозиціях.

"У разі прийняття законопроекту №3251 ми прогнозуємо катастрофічну ситуацію на автомобільному ринку. Імпорт б/у автомобілів стане практично неоподатковуваних податками видом бізнесу в Україні! Ніхто з покупців не стане переплачувати 40% від ціни нового автомобіля, які сьогодні йдуть до держбюджету. Основна частина покупців зробить покупку в сегменті б/у спосіб, де не потрібно платити податки. Також під виглядом б/у автомобілів в Україну почнуться поставки нових автомобілів з метою уникнути сплати податків", - заявляють автори звернення.

Підсумком цього, на їхню думку, "стане смерть офіційного автомобільного ринку" і "Україна перетвориться на звалище європейського автомобільного металобрухту, як це сталося з низкою країн: Вірменія, Грузія, де не існує офіційного автомобільного ринку".

"Також звертаємо Вашу увагу на дуже важливий факт, що Міністерство фінансів України та Міністерство економічного розвитку і торгівлі України вже зробили негативну оцінку наслідків даного законопроекту, надав негативні висновки до проекту закону. Нам не хотілося б стати заручниками ситуації, коли на хвилі дешевого популізму в результаті страждають всі зацікавлені особи - і імпортери, і виробники, і державний бюджет, і в кінцевому підсумку, автовласники. Просимо Вас підтримати позицію всіх учасників автомобільного ринку та не допустити прийняття цього та інших деструктивних законів, гальмують розвиток та модернізацію країни в європейському напрямку", - резюмували в асоціації.