ua en ru

В.Ющенко наклав вето на зміни до Бюджетного кодексу.

Президент України Віктор Ющенко наклав вето на закон №2709 "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України". Про це повідомив перший заступник голови Секретаріату президента, представник Президента у Кабінеті міністрів Олександр Шлапак сьогодні на брифінгу, передає кореспондент РБК-Україна. За його словами, Президент вважає, що 12 тис. місцевих бюджетів, які закладені в новій редакції Бюджетного кодексу, не зможуть бути підготовлені статистично, що призведе, на його думку, до низки прорахунків. "Бюджетний кодекс фактично розвалює інтеграцію адміністративно-територіальних одиниць в єдину державу, консервує нинішню систему адміністративно-територіального устрою, створює нові ризики для розростання міжрегіональних напружень та напружень на лінії село-місто. Складається враження, що реалізація цього кодексу на практиці можлива лише через ручне управління з боку Кабміну і Мінфіну, оскільки навряд чи вдасться досягти збалансованості державного та місцевого бюджетів. Політизація і піаризація проблем нового бюджетного кодексу, до яких вдався уряд, непідготовленість і суєта щодо термінового запровадження його хибних положень додають вражень, що новий Бюджетний кодекс потрібен не як реальна реформа державних фінансів, а черговий передвиборчий трюк", - зазначив О.Шлапак. Нагадаємо, 23 червня Верховна Рада України прийняла закон №2709 "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України". За це рішення проголосували 232 народних депутати з 436 присутніх у сесійному залі: від Партії регіонів – 0, від БЮТ – 153, від НУ-НС – 33, від КПУ – 27, від Блоку Литвина - 19. Законом, зокрема, пропонувалося внести уточнення до норм Бюджетного кодексу щодо особливостей виконання державного і місцевих бюджету в разі несвоєчасного прийняття закону про державний бюджет України. Закон також передбачав закріплення статусу Декларації цілей та завдань бюджету на наступний бюджетний період, оптимізація її змісту та уточнення терміну її прийняття (до 1 березня року, що передує плановому), що щорічно буде основою початку формування проекту державного бюджету і забезпечить необхідний час для його якісної підготовки. Законом було передбачено: - розширення складу доходів місцевих бюджетів, що враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів (зокрема, плата за окремі види ліцензій, збір за спеціальне використання водних ресурсів загальнодержавного значення); - доповнення переліку доходів місцевих бюджетів, що не враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів (зокрема, плата за землю, адміністративні штрафи, податок на нерухомість), - уточнення складових бюджету розвитку місцевих бюджетів за доходами (включено 10% податку на прибуток приватних підприємств) і видатками (включено капітальні видатки з деталізацією за напрямами); - упорядкування видаткових повноважень місцевих бюджетів (зокрема, до видатків, що враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів, включено видатки на позашкільну освіту, утримання зоопарків, центрів соціальної реабілітації дітей-інвалідів, центрів професійної реабілітації інвалідів, центрів соціальних служб для молоді, місцеві програми розвитку комунальної сфери); - норми щодо особливостей формування бюджетів об"єднань сіл, селищ і міст, що будуть у майбутньому створюватися згідно з законодавством про місцеве самоврядування, та визначено їх взаємовідносини безпосередньо з державним бюджетом.