ua en ru

У Києві презентована нова система оплати проїзду у громадському транспорті

Заступник голови Київської міської державної адміністрації Денис Басс презентував перші автобуси, оснащені новою автоматизованою системою оплати проїзду та обліку пасажирів, повідомляє прес-служба КМДА.
«Завдяки новій системі оплати проїзду ми зможемо у найкоротший термін вирішити всі ці проблеми та, як наслідок, додатково залучати у бюджет Києва близько 150 млн грн на рік. Окрім того, нова система значно підвищить комфорт перевезень. Посадка до громадського транспорту стане швидшою - ми зможемо провести чіткий облік пасажиропотоку у години-пік та у денний час і відповідно скоригувати графік руху транспорту. Тобто пасажири суттєво економитимуть час у ранкові та вечірні години-пік. Загалом ця система відповідає усім вимогам сучасності та вже успішно працює у багатьох європейських країнах», - зазначив Д.Басс.
До складу нової системи входять турнікети, валідатори, термінали водія та контролера, пристрої для поповнення безконтактних карток.
Встановлення турнікетів у наземному транспорті дозволить використовувати одну картку у всіх видах громадського транспорту. Її можна буде поповнити через спеціальні термінали. Окрім того, у самих автобусах буде знаходитися контролер, який перевірятиме, був сплачений проїзд чи ні. Пасажири, які не матимуть такої картки, зможуть купити талон у водія. Натомість водій видаватиме пасажирам касові чеки. У автобусах будуть окремі двері, спеціально не обладнані турнікетами, - для виходу. Якщо пасажири спробують заходити через них - їм виписуватимуть штраф.
Передбачений і аварійний режим роботи нової системи оплати проїзду. У разі його активації усі турнікети у автобусі опускаються та не заважають евакуації пасажирів.
Усі проїзні картки будуть персоналізовані. Тож у разі крадіжки власник картки зможе її заблокувати. Збільшиться і строк користування безконтактними картками - вони служитимуть до 8 років.
Вже цього року мають визначити перший експериментальний маршрут, яким їздитимуть автобуси з новою системою оплати проїзду. Лише після цього турнікети встановлять в усіх столичних автобусах.
Станом на сьогодні придбані та вже запрограмовані 346 пристроїв для контролю оплати проїзду.