ua en ru

В УСПП виступають проти підвищення вантажних залізничних тарифів

Запропоноване Міністерством інфраструктури підвищення тарифів на вантажоперевезення залізницями неприпустиме в нинішніх економічних умовах. Це один з головних підсумків розширеного засідання правління Українського союзу промисловців і підприємців (УСПП) і Антикризової ради громадських організацій України, передають українські ЗМІ.

"Ми проти підвищення залізничних тарифів на вантажоперевезення. Це непрофесійна, несвоєчасна, авантюрна і небезпечна затія", - заявив президент УСПП Анатолій Кінах.

За його словами, "українська економіка перебуває в стані системної кризи: не припиняється падіння виробництва в базових секторах економіки, не поліпшуються загальні умови ведення бізнесу, через високу облікову ставку Нацбанку і досі недосяжні кредити".

"Підвищення тарифів тільки поглибить кризові явища, і бюджет втратить набагато більше, ніж отримає", - зазначив Анатолій Кінах.

Він порадив "Укрзалізниці" використовувати внутрішні ресурси, переглянути умови експлуатації рухомого складу та провести заходи для підвищення ефективності менеджменту і ліквідації корупційних схем.

Різкий скачок тарифу спровокує подорожчання і без того недешевого житла, попереджає президент Будівельної палати України Петро Шилюк.

"У 2015 році квартири в новобудовах подорожчали на третину. Держава вже майже не будує соціальне житло, практично зупинена програма молодіжного кредитування. І в цьому є частина провини залізничників, які, користуючись монопольним становищем, в лютому підняли тарифи на вантажоперевезення", - нагадав Петро Шилюк.

З позицією промисловців солідарний і народний депутат, голова Ради підприємців при Кабінеті міністрів Леонід Козаченко.

"В умовах загальної стагнації реального сектора економіки прогнози щодо збільшення обсягів перевезень залізничним транспортом і зростання надходжень до бюджету від цього виду діяльності не є реальними", - вважає Леонід Козаченко.

Народний депутат також звернув увагу на той факт, що уряд сьогодні дуже слабо підтримує національного виробника.

"Від підвищення тарифу постраждають аграрії, які більшу частину своєї продукції перевозять залізничним транспортом. Однак залізничники навіть не обговорюють свої наміри з виробниками сільгосппродукції. З інтересами національних виробників влада майже не рахується", - резюмував Леонід Козаченко.

Нагадаємо, як повідомлялося, в 2016 році Міністерство інфраструктури має намір підвищити тарифи на залізничні вантажоперевезення загалом на 32%. Галузеві асоціації гірників, металургів, хіміків заявили, що в умовах зниження цін на основну продукцію українських виробників різке зростання тарифів на перевезення зупинить діяльність багатьох підприємств.