ua en ru

В "Укравтодорі" розповіли про проекти з будівництва бетонних доріг

В "Укравтодорі" розповіли про проекти з будівництва бетонних доріг Фото: Славомир Новак (РБК-Україна)

В Україні побудують кілька доріг з використанням бетону

Бетонні дороги необхідно будувати з урахуванням погодних умов кожної країни або наявного вантажопотоку. Про це в інтерв'ю РБК-Україна розповів в. о. голови Державного агентства автомобільних доріг ("Укравтодор") Славомір Новак.

"Немає у світі єдиної найкращої технології будівництва доріг. Є асфальтобетонні дороги, і є цементобетонні дороги. Можна сказати, що в США більшість доріг побудовані за цементобетонною технологією, але у Європейському союзі більшість доріг асфальтобетонні", - розповів Новак.

При цьому він підкреслив, що дороги потрібно будувати, виходячи з погодних умов кожної країни або враховуючи наявний вантажопотік.

"Базуючись на європейському досвіді, цементобетонні дороги на 30-40% і навіть 50% дорожче, ніж асфальтобетонні. Але зате цементобетонними дорогами можна користуватися довше. По ним гарантії можуть досягати навіть 20 років. Крім того, цементобетонні дороги витримують більше навантаження. Але, крім того, що такі дороги дорожчі, вони вимагають іншого зимового утримання, ніж асфальтобетонні. Тут необхідно використовувати трохи інші машини і засоби для утримання. Тому цементобетонні дороги можна будувати на півдні України, де більш теплий клімат і великі навантаження на дороги, якими перевозять зернові та інші вантажі до місцевих портів", - сказав він.

Крім того, за словами Новака, будівництво цементобетонних доріг можливо тільки при повному закритті ділянки дороги, де проводиться ремонт, тобто в обидві сторони.

"Дорога закривається, як мінімум, на тиждень-два, щоб бетон встиг застигнути. При ремонті доріг по асфальтобетонній технології можна перекривати тільки одну з двох сторін. Тому не всі дороги ми зможемо відремонтувати за цементобетонною технологією", - підкреслив він.

Новак зазначив, що в поточному році може початися капітальний ремонт дороги Н-14 Миколаїв - Кропивницький, після чого вона стане цементобетонною. Крім того, ремонт дороги Н-31 Дніпро - Решетилівка буде продовжений за цементобетонною технологією.

"Також є кілька пілотних проектів ремонту доріг за цементобетонною технологією, наприклад, траса Івано-Франківськ - Тернопіль. Цей проект пропонує один з народних депутатів з Івано-Франківська. Також в цьому році починаємо реконструкцію обходу навколо Житомира з використанням цементобетонних технологій", - додав Новак.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що Кабмін затвердив п'ять програм ремонту і будівництва доріг на 2018 рік. Одна з них передбачає виділення 4 млрд доларів на проект GО Highway, в рамках якого буде повністю відремонтовано дорогу від Львова до Умані.