ua en ru

Соціальні мережі для фінансового ринку - дієвий інструмент досягнення маркетингових цілей

Андрій Березицкий, директор Netwalker, B4B Group

Наведені поради - результат досвіду просування безпосередньо на українському ринку. Вони однаково підійдуть тим, хто тільки планує просувати бренд в соціальних медіа, а також тим, хто вирішив переглянути існуючу маркетингову стратегію.

На перший погляд СММ в соціальних мережах - не зовсім підходящий інструмент доповнення маркетинг міксу для фінансових установ, однак це не так. Прослідкуєте шлях від простого до складного.

1. Зважуйте досяжність маркетингових цілей

Щоб зрозуміти необхідність присутності свого бренду в популярних соцмережах, потрібно оцінити цільову аудиторію. Не варто «розпорошуватися» на всі соціальні медіа відразу - вибирайте тільки ті, де переважають саме ваші Споживачі. А банківських Споживачів в Україні, мають профіль в найбільших соціальних мережах, налічується: vkontakte - охоплення 76,4% (10 243 856 осіб), facebook - 25,1% (3 371 973 осіб); odnoklassniki - 59,7% (8 009 370 осіб). (Середньозважені показники наведено з дослідження Opinion Software Media компанії InMind).

2. Плануйте

Багато українських банків приходять в соціальні мережі з масою ідей, ентузіазмом і «палаючими очима». Однак їх запалу вистачає ненадовго. Вже через кілька тижнів або місяців аккаунт «глохне». Це неприйнятно і принесе бренду більше шкоди, ніж користі (споживач бачить згаслий ентузіазм, давно не оновлені новини, і у нього складається враження про неспроможність компанії). Слід виробити докладний, зрозумілий і здійсненний план активності на рік, так сказати «великими мазками». Для початку визначте маркетингову стратегію. Далі складайте контент-план (тактику) щотижня. Стратегія може зазнати коригування, вона повинна бути гнучкою, як сам ринок, реагувати на що з'являються фактори, проте ні в якому разі не відвертайтеся від початкової мети.

3. Збирайте новини всередині Структури

Далеко не всі співробітники компанії розуміють важливість присутності свого бренду в соціальних мережах. Однак кожний Керівник Підрозділу повинен розуміти можливі бонуси, і як наслідок хоче піаритися - дайте йому таку можливість. Паралельно вирішите питання формування контенту.

4. Зберігайте «обличчя» Бренду в соціальних мережах

Яке ваше позиціювання? Професіонал? Дружній? Серйозний порадник? Кожен бренд повинен вести себе як особистість і виробляти унікальний стиль спілкування в соцмережах, який буде пізнаваний Користувачами, і підтримувати існуючу позиціонування.

5. Контент-план

Це дуже важливий етап. Розвивайте усі ваші публікації на кожну тему. Відстежуйте те, що викликало найбільший резонанс, відгук - і продовжуйте «розкручувати спіраль». У кожного окремого фінустанови теми можуть бути різними, залежно від маркетинг-плану. Частка іміджевих постів повинна складати не менше 10%, однак не забувайте, більше 10% рекламних постів, саме рекламних - відлякають Передплатників.

6. Не частите

Оптимальна кількість публікацій в день 1-2, іноді можна 3. Одна з найбільш частих причин відписки від бренду або користувача - нав'язливість, надто багато повідомлень, які засмічують новинну стрічку.

7. Запозичує контент

Не пишіть тільки про ваших фінансових продуктах. Щоденних (при цьому свіжих і цікавих!) новин про це не накопичить навіть самий геніальний копірайтер. У вашої цільової аудиторії є й інші інтереси - будуйте свій контент-план на цьому. Публікуйте посилання на публікації, які цікаві їм. Замінюйте ілюстрації і додавайте власні коментарі. Але не варто забувати і про власні пости - як мінімум 10% публікацій повинні бути присвячені бренду.

8. Аналізуйте і звертайте увагу

Вважається, що в соціальних мережах не має значення час розміщення поста, світ перебуває онлайн завжди - це не так. Аналізуйте активність своєї аудиторії. Складайте time budget, експериментуйте з днями і частотою публікацій. Одне з досліджень стверджує, що найкращим часом для відгуку аудиторії є денний час в середу (офісні працівники вже «пережили» початок трудового тижня, але ще не знаходяться в гарячковому очікуванні п'ятниці). Спробуйте перевірити. Робіть також поправку на час року і соціальні фактори. Благо, для проведення такого аналізу в Україні вистачає дослідних панелей.

9. Стимулюйте спілкування

Користувачі не люблять, коли «віщають», але при цьому не цікавляться їхньою думкою. Тому користувачам питання, відповіді на їхні коментарі, розвиток дискусій - життєво необхідні. Будьте зрозумілими: всі заклики до дії мають бути чіткими, однозначними і перебувати в повній відповідності з наміченими вами маркетинговими цілями просування в соціальних мережах.

10. Відповідайте на питання

Своєчасна реакція на запитання користувачів в соціальних мережах, розгорнуті відповіді завжди йдуть компанії в плюс. Це прямий маркетинг!
Як правило, користувачі чекають миттєвих відповідей на свої питання, так що не зволікайте. Максимальний термін відповіді на запит - 1 день. В ідеалі - кілька годин.

11. Запрошуйте Передплатників

Запрошуйте! У соцмережах передплатники повинні приходити самі, а не купуватися на «чорному ринку». Кількість передплатників - своєрідний показник схвалення бренду користувачами. Так заробіть його - публікуйте цікавий контент, запустити рекламну кампанію, просувайте пости, додайте віджет соцмережі у себе на сайті. Все, що завгодно, крім «ботів».

12. Розвивайте відносини з користувачами

Соціальні мережі - прекрасне місце для налагодження контактів зі своїми клієнтами, як справжніми, так і майбутніми. Все що потрібно: слухати їх, і вчасно реагувати (допомагати порадою або рекомендацією, відповідати на запитання тощо). Багато користувачів до цих пір не розібралися в тонкощах фінансових операцій, а значить постійно бояться бути обдуреними, так допоможіть їм зорієнтуватися - для того ви і затівали маркетингову кампанію! Заробіть їх довіру чесно. Нехай споживач отримає бажане, і тільки так ви досягнете своїх цілей.

Як бачите, при грамотному побудові та дотриманні основних кроків просування, розвиток іміджу бренду в соцмережах буде нескладним, безболісним і навіть цікавим. Давно пройшли часи, коли фінансистам було вигідно відсторонюватися від суспільства, подібно до касти жерців. Нинішні користувачі чекають зворотного зв'язку, цінують увагу до своїх інтересів, і з готовністю довірять свої кошти лише тим, у кому впевнений.