ua en ru

Споживачі урізали свої витрати на продукти харчування на тлі нестабільної економічної ситуації, - учасник ринку

Х5 Retail Group вчора заявила про негативні тренди в продуктовому ритейлі: у зв'язку з погіршенням макроекономічної ситуації в країні помітно знизився споживчий попит. Слабкі зіставні продажу і ефект інтеграції "Копійки" змусили Х5 змінити прогноз за валовим виторгом на 2011 рік - зростання буде близько 35% замість 40%. Інвестори бурхливо відреагували на повідомлення: котирування компанії впали на LSE.
У своєму звіті Х5 зазначає, що на тлі нестабільної економічної ситуації в Росії і в світі споживачі урізали свої витрати на продукти харчування. В результаті зіставні продажі компанії, без урахування придбаної "Копійки", в січні-вересні 2011 року зросли лише на 9%, таке ж зростання показав і середній чек. При цьому трафік не змінився. У форматі гіпермаркету трафік навіть скоротився на 2%. Найгіршою обстановка була в санкт-петербурзьких "Карусель", де негативне значення трафіку досягло 6%.
Інтеграція "Копійки", яка на даний момент майже завершилася, проходила непросто. Продажі придбаної мережі постраждали більше, ніж очікувалося, через закриття магазинів на ребрендинг. Х5 потрібно 15 днів при перекладі "Копійки" під бренд "П'ятірочка" і 45 днів - під бренд "Перехрестя". На сьогоднішній день ребрендовані 613 торгових точок. За підсумками дев'яти місяців поточного року всі показники "Копійки" були в мінусі: зіставні продажі скоротилися на 8%, трафік - на 7%, середній чек - на 1%.
У Х5 відзначають, що основний удар по продажам було завдано влітку, коли покупець схлинув з магазинів мережі. Трафік за третій квартал скоротився на 4%. Імовірно, попит перемістився на ринки.
На основі цих даних Х5 знизила прогноз по зростанню валової виручки в 2011 році до 35%. В кінці 2010 року компанія планувала збільшити цей показник в поточному році на 40%, до 500 млрд руб. Інвесторам не сподобалися прогнози рітейлера: котирування на Лондонській фондовій біржі вчора впали більш ніж на 10% у порівнянні з п'ятницею, до 24,24 дол за GDR, капіталізація компанії склала 6,6 млрд дол.
Правда, аналітики засумнівалися, що негативні показники трафіку Х5 можуть бути пов'язані з погіршенням макроекономічної ситуації. Наталія Загвоздіна з "Ренесанс Капіталу" вважає, що подібні результати говорять лише про канібалізм серед магазинів мережі в Центральному регіоні. Співвласник мережі "Магніт" Сергій Галицький не вважає, що активність споживачів знизилася. "Дивно говорити про зменшення попиту на тлі зростання зарплат в країні", - пояснює він.
За даними на 30 вересня 2011 року, Х5 належить 2785 власних магазинів в Росії і в Україні, включаючи 1720 дискаунтерів, 312 супермаркетів, 72 гіпермаркету, 65 магазинів біля дому та 616 "Копійок", у тому числі 613 ребрендованих магазинів. Ще 705 торгових точок працюють на умовах франчайзингу. За дев'ять місяців 2011 року Х5 відкрила 316 власних магазинів, при цьому закрила 57 об'єктів, включаючи 44 "Копійки".