ua en ru

З початку року аварійна служба "Закарпатгаз" відпрацювала понад 3,6 тис. викликів

Для підвищення оперативності дій при локалізації аварій та виконанні ремонтних робіт на об’єктах систем газопостачання ПАТ "Закарпатгаз" створив центральну диспетчерську аварійну службу "104". Адже впродовж доби від мешканців Закарпатської області надходить до 30 викликів. З початку року служба відпрацювала понад 3,6 тис. аварійних викликів, з яких 15 були пов’язані з підозрою на замінування різноманітних об’єктів. Найчастіше звернення споживачів пов’язані із порушенням правил використання блакитного палива у побуті і припадають на холодні пори року – час, коли найактивніше використовується газоспоживаюче обладнання.

Сьогодні на території Закарпатської області працює 44 аварійні бригади, а автопарк "аварійників" оновлений 7 сучасними машинами марки Volkswagen Transporter. Машини укомплектовані радіозв’язком, інструментами та іншими сучасними технічними засобами. У кожній машині також встановлена система GPS-навігації, яка, власне і дозволяє диспетчеру відслідковувати місце перебування автомобіля та визначати найближчу до аварійної ситуації бригаду, яка зможе прибути в найкоротші терміни.

"Варто відзначити, що запровадження центральної диспетчерської служби АДС значно підвищило якість та оперативность реагування газовиків на виклики. Сюди надходять звернення від споживачів з усієї області", - зазначив начальник аварійно-диспетчерської служби ПАТ "Закарпатгаз" Павло Присяжнюк.

Як тільки надходить повідомлення про можливу аварійну ситуацію, диспетчер центральної диспетчерської служби вносить наявну інформацію про це в електронну картку та передає інформацію бригаді, яка знаходиться найближче до місця аварії. Кожен телефонний дзвінок, який надходить на короткий номер "104" записується на електронні носії та ретельно опрацьовується.

Крім того, диспетчер координує пересування "аварійників" і при необхідності підказує найкоротший шлях до місця виклику. Під час виїзду дії аварійної бригади координуються диспетчером служби "104": він відстежує всі етапи реагування на виклик, контролює терміни прибуття та виконання аварійних заявок.

Під час прийому заявки черговий диспетчер аналізує ситуацію та ступінь її загрози. Споживачу проводиться відповідний інструктаж, як діяти в тій чи іншій ситуації – це дозволяє попередити виникнення загрозливої ситуації до того, як служба "104" приїде на місце виклику.

Для підтримання високого рівня кваліфікації працівників служби "104", ПАТ "Закарпатгаз" щороку проводить тренувальні заняття згідно з ПЛЛАСом (План локалізації та ліквідації аварійних ситуацій) відповідно до складених графіків. Зокрема, відпрацьовуються дії диспетчера, оперативність доїзду до місця виклику, швидкість ліквідації аварії та вміння надавати невідкладну допомогу. За їх результатами оцінюється підготовка працівників та виявляються окремі недоліки, над усуненням яких компанія працює в подальшому.