ua en ru

Морські профспілки виступили проти ініціатив Мінінфраструктури щодо реформи в галузі

Приватний інвестор не завжди ефективніше за державу, більш ефективний шлях - реформувати систему управління держвласністю. Про це заявив голова профспілки Іллічівського морського торгового порту Сергій Бризгалов.

"Проходить час, і кажуть, приватний інвестор краще. Але це не так. Якщо б держава не ставила держпідприємства в такі умови, які поставила, то державний порт міг би набагато більше зробити. Держава багато років "доїла" порти, висмоктувала з них все, забирала 135-150% чистого прибутку, фінансові плани складалися та затверджувалися в кінці року, так, щоб порти не могли розвиватися", - підкреслив Бризгалов.

Нагадаємо, раніше Міністерство інфраструктури озвучило плани почати нову реформу в морегосподарської галузі. Міністр інфраструктури Андрій Пивоварський заявив, що незабаром буде запущений процес передачі державного майна у концесію. В якості пілотного проекту взято найбільший морський порт "Південний".

Експерти галузі виступили проти того, щоб експериментальна концесія здійснювалася на прибутковому і ефективному підприємстві. Профспілки галузі також вважають, що передавати приватнику в першу чергу необхідно нерентабельні, але перспективні порти, які потребують інвестицій.

"Якщо підприємство працює, якщо підприємство на ходу і в бюджет надходять кошти, працюють багатотисячні колективи, отримують зарплату, міститься соціальна інфраструктура, тому як порти - містоутворюючі підприємства, і все добре, то навіщо сьогодні все це негайно міняти. Необхідно вкладати туди, де необхідна свіжа кров, де при певних умовах, може наступити економічний прорив. Туди, де інвестиції дадуть приріст", - зазначив Бризгалов.

Він також підкреслив, що до реформування стратегічної морегосподарської галузі, необхідно підходити еволюційним, а не революційним шляхом.

"Ми готові реформувати, але реформувати потрібно правильно. А не так, як реформували судноремонтні заводи - їх просто знищили і все. Є негативний приклад реформування пароплавств. Де Чорноморське пароплавство, де Азовське? Зараз дійшли до портів. Державно-приватне партнерство має бути, альтернативи йому немає. Але механізми повинні обговорюватися", - резюмував Бризгалов.