ru ua

Мін'юст перевірив роботу реєстраторів в Києві

Мін'юст перевірив роботу реєстраторів в Києві

В рамках рейду по центрам надання адмінпослуг перший заступник міністра юстиції Наталія Севостьянова відвідала три центри - у Деснянському, Подільському та Солом'янському районах Києва.

"Головна мета - своїми очима побачити, що відбувається з чергами після того, як був продовжений термін подання Форми 4, порівняти, як в різних місцях інформують громадян про те, що цю форму комусь взагалі вже не потрібно подавати, що продовжено термін, що можна багато важливих документів отримати онлайн", - повідомила Севостьянова.

Заступник міністра порівняла умови та підходи до інформування в різних центрах. "У деяких районах складно навіть стенд знайти, щоб зрозуміти, де тут реєстратор. Можна було б краще працювати, щоб інформувати про екстериторіальність. Десь працює електронна черга, а десь все ще на папері формують список в 200 осіб і роблять перекличку", - зауважила вона.

Крім того, Севостьянова звернула увагу на ставлення реєстраторів до громадян. "Порівняно з попередніми перевірками ситуація покращилася, так як раніше взагалі було хамство. Крім того, деякі центри по графіку повинні починати роботу о 9.00, а самовільно вирішують, що їх робота розпочнеться о 09.30", - зазначила вона.

Чиновник звернула увагу на те, що черги стали менше. "В останні дні подання Форми 4, коли громадяни ще не знали про продовження, у черзі записувалися по 500-600 чоловік. Був ажіотаж. Зараз в чергах 50-100 осіб", - додала вона.

"Ми контролюємо процес роботи наших реєстраторів, знаємо про те, що черги все ще залишаються, особливо було напруга у зв'язку з подачею Форми 4, тому був прийнятий закон про продовження терміну подачі документів до 4 місяців, щоб зменшити кількість людей в чергах. Також створені онлайн-сервіси, і більшість виписок, довідок та витягів можна було отримати вдома онлайн через сайт new.minjust.gov.ua і не треба було стояти в чергах", - пояснила перший заступник міністра.

Вона також висловилася за необхідність якнайшвидшого ухвалення Верховною Радою законопроектів, що передбачають децентралізацію сфери адмінпослуг. "З першого дня, коли закон набуде чинності, 7 тисяч нотаріусів отримають можливість виконувати всі ці функції. Це означає для реєстраторів, що вони втрачають будь-яку можливість отримати якісь хабарі, бо вони будуть не єдиними, хто буде виконувати функцію реєстрації", - розповіла вона.

"Ми очікуємо, що місцеві органи влади отримають цю функцію з 1 січня наступного року, а нотаріуси - відразу після вступу в силу закону. Сподіваємося, що парламент встигне проголосувати законопроект у другому читанні для того, щоб, можливо, вже до кінця літа ми змогли активно передавати цю функцію нотаріусам та акредитованим банкам", - поінформувала вона.