ua en ru

Міносвіти в 2010-2012 рр. неефективно використало кошти на комп’ютеризацію українських шкіл, - Рахункова палата

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України в 2010-2012 рр. неефективно використало кошти на комп'ютеризацію українських шкіл. Про це йдеться в матеріалах колегії Рахункової палати щодо ефективності використання бюджетних коштів, виділених Міносвіти на інформатизацію, комп'ютеризацію та матеріально-технічне оснащення навчальних закладів в Україні, передає прес-служба Рахункової палати.

За результатами аудиту, міністерство не забезпечує комплексних підходів у реалізації завдань із впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчальний процес загальноосвітніх шкіл, а управлінські рішення щодо поставок комп'ютерної техніки не базуються на реальних потребах і цілях її використання.

"Несвоєчасне погодження проектів із розробки і впровадження комп'ютерних навчальних програм призвело до того, що 5 млн грн, передбачених на створення 17 програмних засобів навчання для учнів 10-11 класів, використано на інші цілі. У 2010 р. міністерство не закупило 600 комп'ютерних комплексів, а на придбання такої кількості техніки в 2011 р. знадобилося вже у 1,5 раза більше коштів, тобто з держбюджету додатково було витрачено 15,1 млн грн. У 2011 р. при закупівлі навчальних комп'ютерних комплексів не дотримано запланованих параметрів їх комплектації (7 машин для учнів при нормативі наповнюваності класів до 30 осіб), що призвело до неефективних і неекономних витрат державного бюджету в сумі 1,3 млн грн", - йдеться в повідомленні.

На думку експертів Рахункової палати, рішення Міносвіти щодо придбання мобільних комп'ютерних комплексів (до них входять 19 ноутбуків для учнів) для шкіл-інтернатів і спеціальних шкіл не ґрунтувалися на реальних потребах цих закладів та навчальних планах, а відсутність у придбаній техніці спеціальних навчальних і корекційних програм саме для дітей з особливими потребами знівелювала навчальну функцію цих комп'ютерів. У результаті частина техніки загальною вартістю 2,1 млн грн у навчальному процесі не використовувалася.

"Високий показник забезпеченості шкіл комп'ютерною технікою не відображає реального стану речей, оскільки 12% комп'ютерів несправні, понад 44% придбані понад 5 років тому, є морально і технічно застарілими. При цьому Міносвіти не запропоновано механізму списання відпрацьованої техніки", - зазначається в повідомленні.

Колегія Рахункової палати наголосила на тому, що, зосередившись на закупівлях комп'ютерних комплексів, Міносвіти та Інститут інноваційних технологій і змісту освіти "не забезпечили виконання іншої складової програм з інформатизації - створення освітніх порталів, електронних бібліотек, баз даних, методик їх використання у навчальному процесі середньої школи, запровадження ресурсних центрів, які можуть забезпечити дистанційну освіту на рівні загальноосвітнього навчального закладу".

Читайте також: Держмитслужба в 2009 - І півріччі 2012 рр. неефективно розпорядилася коштами на модернізацію митниці, - Рахункова палата