ua en ru

Мінекономрозвитку врегулює взаємовідносини між постачальниками товаріві підприємцями

Мінекономрозвитку продовжує роботу над проектом закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання внутрішньої торгівлі" говориться в повідомленні міністерства.

Оскільки раніше підготовлений проект закону України "Про внутрішню торгівлю" викликав великий резонанс серед представників бізнесу та громадськості, було ухвалено рішення дозволити проблемні питання галузі, які потребують першочергового вирішення, шляхом внесення змін до чинних законодавчих актів.

При цьому розробники внесли в нову редакцію законопроекту максимальну кількість змін, які були запропоновані представниками бізнесу, громадських організацій та центральних органів виконавчої влади.

"Зрозуміло, що задовольнити всі потреби зацікавлених сторін в одному законопроекті одночасно неможливо Але у доопрацьованій редакції ми спробували максимально врахувати компромісні побажання учасників ринку. Виробників, продавців і покупців Це перший крок, який сприятиме розв'язанню існуючих проблем галузі в цілому Мінекономрозвитку і надалі буде активно залучати представників бізнесу та громадськості до участі в роботі, пов'язаної з благоустроєм існуючої проблематики в галузі внутрішньої торгівлі", - зазначив директор департаменту розвитку торгівлі Мінекономрозвитку Ігор Гарбарук.

За його словами, документ містить низку важливих положень. Перш за все, новий законопроект - це спроба започаткувати врегулювання комплексу проблем у взаєминах між постачальниками товарів і роздрібною торгівлею.

З одного боку, забороняється примус підприємців, які здійснюють роздрібну торгівлю, до придбання повного асортименту продовольчих товарів у того чи іншого постачальника.

З іншого боку, забороняється примусове включення в договір поставки умов про надання будь-яких платних послуг, пов'язаних з просуванням продовольчих товарів.

Також встановлюється чіткий порядок розрахунків між постачальниками продовольчих товарів і роздрібними продавцями. Тепер, якщо термін придатності товару менше 10 днів, продавець повинен розрахуватися з постачальником не пізніше 10 днів з дня отримання партії товарів. Якщо термін придатності більше 10 діб - не пізніше 60 календарних днів.

Зазначена норма розроблена з урахуванням міжнародного досвіду та положень Директиви Європейського парламенту і Ради № 211/7/ЕU "Про заходи при несвоєчасній оплаті в торгових угодах" яка набула чинності на території ЄС з 1 березня 2013 року.

Ще один важливий момент - те, що законопроект спрямований на вирішення проблеми "детінізації" торгової галузі.

Зокрема, передбачається, що підприємці, які здійснюють торговельну діяльність у більш ніж 20-ти тимчасових спорудах для провадження підприємницької діяльності, і ті, які надають в оренду (суборенду) більше 70 тимчасових споруд, що належать їм на правах власності або оренди, для провадження підприємницької діяльності, не можуть бути платниками єдиного податку.

Норма про збільшення розмірів штрафних санкцій за торгівлю з рук у невстановлених місцях сприятиме поступовій ліквідації "стихійної" торгівлі і спонукати торговців до легального ведення бізнесу.

Реалізація вищезазначених норм також призведе до поступового збільшення надходжень до державного бюджету.

Встановлюються додаткові вимоги до суб'єктів господарювання, які здійснюють торгівлю через Інтернет. Вони повинні обов'язково мати і використовувати у своїй діяльності приміщення, куди, у разі необхідності, споживач має можливість звернутися з питання обміну або повернення неякісного товару.

З ініціативи Асоціації роздрібної торгівлі, була змінена раніше запропонована норма щодо здійснення роздрібного продажу алкоголю та тютюну тільки в спеціалізованих магазинах (відділах, секціях).

У новій редакції не має забороняється торгівля цими товарами разом з іншими. Але, з метою стимулювання розвитку спеціалізованої торгівлі, вводиться поняття спеціалізованого місця торгівлі. З обов'язковою умовою, що частка реалізації алкогольних напоїв або тютюнових виробів повинна бути не менше 60% від загального товарообігу. Для тих суб'єктів господарювання, які здійснюють продаж у спеціалізованих місцях торгівлі, вартість ліцензії пропонується залишити на існуючому рівні. Для неспеціалізованих - розмір вартості ліцензії на алкоголь пропонується збільшити в 2 рази, на тютюн - разу в третьому Слід зазначити, що ця норма не стосується сіл і селищ.

На розвиток роздрібної торговельної мережі спрямована норма, якою встановлено, що потреба в підприємствах і установах обслуговування населення, місця їх розташування, визначається з урахуванням мінімальних нормативів забезпечення населення торговельною площею у магазинах.

Також раціональному плануванню розміщення пунктів продажу товарів сприятиме надання органами державної податкової служби інформації про видачу або анулювання торгового патенту із зазначенням фактичної адреси пункту продажу товарів органам місцевого самоврядування.

Як вважають розробники, всі заходи, що містяться в пропонованому законопроекті, будуть комплексно сприяти впорядкуванню торговельної діяльності, створенню умов для розвитку конкурентного середовища, розвитку малого та середнього підприємництва, мінімізації "стихійної" торгівлі, забезпечення населення торговими площами європейського рівня, підвищенню рівня торговельного обслуговування населення та захисту прав споживачів.