Міндоходів зайнялося впровадженням в Україні електронної акцизної марки
Міністерство доходів і зборів України створило робочу групу з впровадження в Україні електронної акцизної марки. Про це повідомили в прес-службі Міністерства доходів і зборів.
Нагадаємо, що раніше відповідне доручення Міністерство отримало від прем'єр-міністра України Арсенія Яценюка.
Як заявили в прес-службі Міндоходів, "робоча група вже провела ряд зустрічей з компаніями-провайдерами цифрового маркування продукції. На цих зустрічах йшлося про можливість запровадження електронного обігу і систем відстеження підакцизних товарів, у тому числі пива, слабоалкогольної продукції".
Водночас в Міністерстві відмовилися уточнити склад робочої групи та назви компаній-провайдерів, зацікавлених в розробці електронної акцизної марки. Раніше повідомлялося, що серед претендентів можуть бути поліграфкомбінат "Україна", ЄДАПС, а також іноземні компанії.
Також поки невідомо, чи буде проводитися тендер, наскільки прозорою буде процедура, і якими будуть критерії вибору провайдера. У концерні ЄДАПС і на поліграфкомбінаті "Україна" від коментарів відмовилися.
У профільних асоціаціях виробників підакцизної продукції по-різному сприйняли ініціативу уряду щодо введення акцизної марки.
Так, в асоціації "Укргорілка" висловилися за більш детальне вивчення цього нововведення.
У той же час, в асоціації "Укртютюн" позитивно сприйняли ініціативу прем'єр-міністра про введення електронної акцизної марки.
"Ми підтримуємо ініціативу прем'єр-міністра щодо впровадження електронної системи обліку підакцизних товарів. Але ефективність такої системи буде прямо залежати від технології, покладеної в її основу. Важливо, щоб у новій системі були виправлені недоліки існуючих паперових акцизних марок: насамперед, невиправдано висока витратність виробництва і адміністрування, слабка захищеність від підробок і високі корупційні ризики", - заявила генеральний директор Асоціації "Укртютюн" Валентина Хоменко.
Представник асоціації "Укрвинпром" Людмила Солов'яненко повідомила, що асоціація на даний момент формує свою позицію з приводу впровадження електронних акцизних марок.
"Робоча група лише починає свою роботу. Поки ще рано про щось говорити, але деякі варіанти нової системи вже відомі. Наприклад, унікальні коди, які дають змогу вберегтися від крадіжок, підробок продукції та уникнути ухилень від оподаткування. Ймовірно, електронну акцизну марку почнуть впроваджувати у другій половині 2014 р. - спочатку для тютюнової продукції, а потім - для інших підакцизних товарів", - зазначила Соловйова.