ru ua

Міндоходів необхідно вивчити ефективність виробництва альтернативних палив, - експерти

Міністерству доходів і зборів України та уряду в цілому необхідно детально вивчити ефективність для держави, споживачів і держбюджету програми з випуску так званих альтернативних палив, вважають в "Консалтинговій групі А-95".

Міністерству доходів і зборів України та уряду в цілому необхідно детально вивчити ефективність для держави, споживачів і держбюджету програми з випуску так званих альтернативних палив, вважають в "Консалтинговій групі А-95".

Згідно з чинним законодавством, палива, у яких понад 30% припадає на невуглеводородні компоненти (як правило, спирти), звільняються від сплати акцизного збору, а їх виробники наділяються пільгами з цілого ряду податків.

"Однак ефективність даної програми залишається невідомою. Ринок альтернативних палив продовжує бути вкрай непрозорим, обсяги випуску даних нафтопродуктів ніде централізовано не враховуються і належним чином не контролюються", - вважають експерти.

На думку аналітиків, надання великих пільг при випуску спиртовмісних палив все частіше використовується для відходу від оподаткування. "Виробництво біоетанолу вже кілька років як зростає і складає близько 50 тис. т в рік, проте кількість автозаправок, які торгують "альтернативним" бензином, видно неозброєним оком", - говорить Сергій Куюн, директор "Консалтингової групи А-95".

З виробленого сьогодні біоетанолу з використанням пільги можна зробити близько 150 тис. т альтернативного палива, тоді як, за оцінками експертів, фізичні обсяги реалізації під виглядом "альтернативних" бензинів становлять не менше 250 тис. т в рік.

"Ми згодні з думкою фахівців Мінекономрозвитку про відсутність значного зниження споживання бензину в Україні, а дані Держкомстату про скорочення продажів бензину в першому півріччі 2013 р. на 6,6%, або на 131 тис. т, пов'язуємо із зростанням обсягів так званих альтернативних палив, які не враховуються офіційною статистикою", - вважає Куюн.

Таким чином, обсяг псевдоальтернативных палив в 2013 р. складе не менше 100 тис. т.

В цілому експерти "А-95" вважають, що програма стимулювання випуску альтернативних нафтопродуктів виявилася неефективною і на сьогодні переважно служить для оптимізації оподаткування в паливній сфері. Ставлення споживачів до даної продукції залишається спірним, оскільки при меншій вартості витрата цього палива в порівнянні з традиційним вище на 10-20%. Між тим жоден з виробників таких палив не провів масштабних наукових досліджень із залученням автомобілебудівників з вивчення впливу цього палива на двигуни при довгостроковому використанні.

"З прийняттям в 2012 р. закону про обов'язкове використання 5% паливного біоетанолу в бензинах з 2014 р. доцільність програми альтернативних палив повністю зникає. Ця програма згенерувала виробництво 50 тис. т біоетанолу в рік, тоді як закон про обов'язкове додавання біоетанолу в бензини з 2014 р. створює щорічний попит на 225 тис. т цього компоненту", - упевнений Куюн.