ua en ru

Кабмін дозволив передачу в концесію київського "Заводу 410 цивільної авіації"

Уряд схвалив включення до списку держпідприємств, які можуть передаватися в концесію, авіаремонтного "Заводу 410 цивільної авіації".

Уряд схвалив включення до списку держпідприємств, які можуть передаватися в концесію, авіаремонтного "Заводу 410 цивільної авіації". Про це вчора заявили в прес-службі Міністерства промислової політики, пише "Комерсант-Україна".

Відповідні доповнення внесено до постанови Кабміну №2293. Ініціатором змін виступило Мінпромполітики.

У міністерстві нарікають, що в українського підприємства в липні 2014 р. закінчується контракт на ремонт і модернізацію 105 літаків Ан-32 індійських ВПС. Нагадаємо, договір на суму близько 400 млн дол. був підписаний в липні 2009 р. Угода передбачала модернізацію 40 літаків в Україні, а решта техніки - на авіазаводі індійських ВПС BRD-1 в Канпурі. Враховуючи сьогоднішню кон'юнктуру ринку, завод навряд чи знайде альтернативні способи залучення коштів для забезпечення виробничої діяльності. У міністерстві бачать вихід із ситуації у передачі майна заводу в управління інвестору.

Держпідприємство "Завод 410 цивільної авіації" було створено в 1948 р. на території аеропорту "Жуляни". Воно розташоване на площі 236 тис. кв. м і має у розпорядженні 170 тис. кв. м виробничих приміщень. Завод спеціалізується на ремонті літаків Ан-24, Ан-26, Ан-30, Ан-32 та авіаційних двигунів Д-З6 серії 1, 1А, 2А для літаків Як-42, Ан-72, Ан-74.

На сьогоднішній день умови передачі заводу в концесію не визначені. У Мінпромполітики заявляють, що, швидше за все, в їх перелік увійде збереження профілю підприємства і робочих місць, розширення номенклатури продукції та нарощування обсягів виробництва. У міністерстві зазначають, що серед зацікавлених інвесторів може бути "Мотор Січ". Почесний президент "Мотор Січ", народний депутат В'ячеслав Богуслаєв (Партія регіонів) підтвердив інтерес до держпідприємства.

"Цей завод цікавий нам з точки зору освоєння виробництва нової сучасної техніки. Зараз ми будемо вивчати конкурсні пропозиції", - повідомив Богуслаєв.

За даними джерела на "Завод 410 цивільної авіації", підприємство спочатку включили в перелік об'єктів концесії за ініціативою Богуслаєва. Контракт з Індією буде продовжений, і найближчим часом на ремонт має надійти ще 40 одиниць Ан-32.

Директор консалтингової компанії FAS Олександр Ланецький вважає, що "Завод 410 цивільної авіації" є найбільш цікавим активом серед українських підприємств, що спеціалізуються на ремонті повітряних суден. Завод не тільки має сучасні потужності для модернізації літаків "Антонова", але і готується отримати сертифікат, який дозволяє здійснювати ремонт літаків Boeing, зазначає анецький. За його словами, підприємство змогло залучити на техобслуговування літаки Boeing-737 і McDonnell Douglas MD-81/82/83.

Експерт Центру політичного і економічного аналізу Вадим Слободянюк зазначає, що держпідприємство може цікавити потенційних концесіонерів не тільки з точки зору створення потужностей з обслуговування літаків, але і як джерело комерційної нерухомості. Гендиректор компанії "Майстер-Авіа" (оператор аеропорту "Жуляни") Олексій Яковець каже, що на базі підприємства "Завод 410 цивільної авіації" можна організувати центр з обслуговування літаків світового рівня з повною логістикою і базою запчастин.
Ще одним концесіонером може виступити Monarch Aircraft Engineering, що здійснює технічне обслуговування літаків "Візз Ейр Україна" в аеропорту "Жуляни", вважає Яковець.

"Наприкінці минулого року ми відмовили Monarch у виділенні землі на території аеропорту під будівництво трьох ангарів для сервісного обслуговування літаків Airbus 320 і Boeing. Але вони як і раніше шукають місце в аеропорту", - говорить він.