ua en ru

Підсумки міжнародного розслідування аварії Boeing на Донбасі очікуються у вересні

Попередні підсумки міжнародного розслідування причин катастрофи малайзійського Boeing 777 під Донецьком будуть оприлюднені тільки першого тижня вересня.

Попередні підсумки міжнародного розслідування причин катастрофи малайзійського Boeing 777 під Донецьком будуть оприлюднені тільки першого тижня вересня. Про це пише "Комерсант" з посиланням на Нідерландську рада з безпеки (НРБ), яка очолює розслідування.

У звіті буде міститися інформація з різних джерел - даних "чорних скриньок", переговорів диспетчерської служби, показань радіолокаційних станцій і супутникових знімків. Підготовка ж підсумкової доповіді НРБ займе кілька місяців.

"Попередню доповідь про катастрофу малайзійського лайнера Boeing 777, що здійснював рейс MH17, планується оприлюднити в перший тиждень вересня", - повідомив виданню представник НРБ Вім ван дер Веген, обмовившись, що точна дата публікації поки не визначена. За його словами, в документі буде відображена інформація з різних джерел - таких як бортові самописці, диспетчерська служба, радіолокаційні станції, супутникові знімки і висновки міжнародних фахівців, які побували на місці катастрофи.

Нідерландська рада з безпеки - головна інстанція, яка веде розслідування катастрофи MH17 під егідою Міжнародної організації цивільної авіації (ICAO). Серед 298 пасажирів лайнера компанії "Малайзійські авіалінії", що зазнав аварії 17 липня в Донецькій області, 196 осіб були підданими Нідерландів.

Зі слів Вім ван дер Вегена, фахівці відомства завершили частину роботи в Україні, аналіз же зібраних даних буде вестися у штаб-квартирі НРБ в Гаазі. За стандартами ICAO, попередній звіт повинен бути опублікований протягом місяця після катастрофи, проте цього разу було зроблено виняток через те, що міжнародні експерти були сильно обмежені в доступі до місця трагедії. В Гаазі пояснили, що учасники міжнародної технічної комісії змогли відвідати район катастрофи лайнера відразу після трагедії, "але з того моменту, як НРБ очолила розслідування, нових можливостей для цього не з'являлося".

Розшифровкою бортових самописців за дорученням НРБ займалися британські фахівці в Лондоні. "Чорні ящики" представниками самопроголошеної "Донецької народної республіки" були передані в ніч на 22 липня малайзійській стороні, яка, своєю чергою, переправила їх до НРБ. "Ми передали британцям "чорні ящики", оскільки у світі є лише кілька центрів, здатних якісно провести їх розшифровку, - пояснив ван дер Веген. - Отриману інформацію британські колеги направили до Гааги - вона ввійде в попередній звіт".

Між тим, близьке до міжнародної комісії джерело "Комерсанта" повідомило, що розшифровка бортових самописців дала не дуже багато інформації. За його словами, якщо літак дійсно знищила бойова ракета, пілоти навряд чи встигли прокоментувати цю ситуацію: через різницю тиску повітря всередині і зовні літака машина, що отримала пошкодження від вибухової хвилі чи осколків, розлетілася на частини, а люди, які були всередині, миттєво втратили свідомість від найтяжчої баротравми.

Після публікації попереднього звіту НРБ займеться складанням підсумкової доповіді щодо катастрофи літака. На це, за словами ван дер Вегена, може піти кілька місяців. Він пояснив, що проект підсумкового звіту за правилами ICAO повинен бути розісланий всім країнам, які мають відношення до інциденту, у яких буде 60 днів для складання коментарів до документа. Тільки після цього доповідь буде виставлено на сайті НРБ.

Головне ж, як наголошують у Гаазі, НРБ має з'ясувати причини, з яких розбився літак, проте вона не має права покладати вину або відповідальність на кого-небудь за подію.