ua en ru

Державіаслужба заявила про підтримку нацавіакомпаніі "Міжнародні авіалінії України"

Державіаслужба (ДАС), видаючи дозволи на нові польоти авіакомпаніям, не дозволить конкурентам "Міжнародних авіаліній України" (МАУ) "блокувати роботу національного перевізника". Про це заявив у п'ятницю перший заступник глави відомства Олександр Гречко, повідомляє "Комерсант-Україна".

"Деякі авіакомпанії подають заявки на напрямок Київ-Париж, який роками розвивала МАУ. Компанія на ньому працювала, а ми повинні пустити туди low-cost?" - Обурився чиновник під час круглого столу "Уроки "АероСвіту": перспективи розвитку української авіагалузі". У заході також брали участь глава наглядової ради "АероСвіту" Григорій Гуртовий, голова наглядової ради МАУ Арон Майберг і президент МАУ Юрій Мірошников. Слід зазначити, що єдиний low-cost перевізник в Україні - авіакомпанія "Візз Ейр Україна" - цього року подала заявки на 18 міжнародних напрямків, включаючи європейські.

Багато авіакомпаній, серед яких "Візз Ейр Україна", "ЮТейр-Україна" і Air Onix, подали заявки на маршрути, від яких відмовилася авіакомпанія "АероСвіт". Однак, як з'ясувалося, майже всі напрямки, за якими раніше літала "АероСвіт", вже зайняті МАУ. Перевізник зумів отримати призначення на всі маршрути "АероСвіту", включаючи далекомагістральні, 11 грудня 2012 року. Засідання ліцензійної комісії, на якій були передані ці маршрути, відбулося менш ніж за місяць до того, як "АероСвіт" ініціював своє банкрутство з метою проведення санації. На засіданні були тільки представники МАУ і "АероСвіту". ДАС досі не давала пояснень, чому ці частоти не виставили на відкритий конкурс.

Деякі частоти Державіаслужба все ж видала авіакомпаніям. У минулий четвер відбулося засідання ліцензійної комісії ДАС, повідомив Олександр Гречко. Але, за даними видання, компанії змогли отримати призначення лише на кілька напрямків - в ті країни, з якими у України немає обмежень по кількості призначених перевізників, частот або пунктів призначень. У ДАС відмовилися уточнити, кому були видані нові призначення. Співголова наглядової ради "Ютейр-Україна" Карен Антонов розповів, що компанії видали призначення на польоти до Риги, Софії і Барселони. Заявки по інших напрямках "АероСвіту" (наприклад в Лондон, Париж, Єреван, Баку і Тель-Авів) задоволені не були. Менеджер з корпоративних комунікацій Wizz Air Даніель де Карвальо відмовився повідомити про нові призначення: "Зараз ми не можемо підтвердити наявність нових призначень. Як тільки будуть якісь новини, ми з вами зв'яжемося". Джерела газети стверджують, що перевізник отримав лише кілька призначень в країни, де і так немає обмежень на польоти. У Air Onix пообіцяли надати коментарі пізніше.

У підтримці національного авіаперевізника немає нічого негожого, вважає незалежний експерт Олександр Ланецький. "Наприклад, в Німеччині у Lufthansa і у Франції у Air France дуже сильне лобі, завдяки якому компанії і тримаються. І на рейс Київ-Париж low-cost не потрапити не тільки через позицію української сторони - в цьому не зацікавлена ​​Франція", - відзначає Ланецький.

Олександр Ланецький додає: приклади Іспанії та Італії і фінансових проблем їх перевізників Iberia і Alitalia показали, що національний перевізник не виживе без протекції держави. "Інше питання, що ніхто не робить це публічно - в ЄС дуже жорстке антимонопольне законодавство. Крім того, пасажирам дається альтернатива", - відзначає експерт. Втім, на його думку, і МАУ, і "АероСвіту" чіткої держпідтримки завжди не вистачало - регулятор штучно обмежував розвиток обох перевізників, не даючи їм розвиватися на однакових напрямках.
У порівнянні з західними національними перевізниками МАУ не вистачає підтримки з боку базового аеропорту "Бориспіль", відзначає Ланецький. Без спільної роботи, на думку експертів, національний перевізник не може бути сильним. "Враховуючи складну ситуацію, в якій опинився зараз аеропорт "Бориспіль" з втратою пасажиропотоку та низки авіакомпаній, його співпраця з базовим перевізником була б логічною. Мова може йти про спільне управління терміналом", - міркує Олександр Ланецький. Нагадаємо, що раніше в Міністерстві інфраструктури планували передати аеропорт "Бориспіль" в концесію.

Олександр Гречко в п'ятницю заявив, що Державіаслужба готова сприяти співробітництву "Борисполя" і МАУ: "Ми готові до такого діалогу". Гречко також додав, що уряд не збирається поспішати з приєднанням до договору "Про відкрите небо". Арон Майберг зазначив, що подальший активний розвиток МАУ неможливий без вливання додаткових коштів з боку акціонерів. Однак, за його словами, переконати акціонерів авіакомпанії інвестувати кошти можна тільки в тому випадку, якщо перевізник зможе домовитися з владою і аеропортом.

Читайте також: МАУ не перевозитиме пасажирів "АероСвіту"