Духовенство УПЦ піддало критиці встановлення хреста, що викликав конфлікт в Умані
Установка представниками громадських організацій Черкаської області православного хреста з розп'яттям Ісуса Христа біля традиційного місця проведення паломниками- хасидами своїх обрядів викликала негативну реакцію з боку духовенства УПЦ, повідомляє черкаський Прес-центр, "Вечірня Умань" і "Православіє в Україні".
Як повідомляють черркасскіе ЗМІ, хрест, встановлений в Умані на честь 1025- річчя хрещення Русі , освятили настоятель Свято- Покровського храму УПЦ (МП ) священик Андрій і настоятель собору Святої Богородиці УГКЦ священик Дмитро Балей . У результаті до міської влади звернулося Уманське єврейське товариство з проханням перенести хрест. Іудеї побоюються , що православний релігійний символ, встановлений в районі паломництва хасидів, може призвести до конфліктів.
Схожа ситуація сталася влітку 2011 року в Криму. Тоді православні козацькі організації , всупереч позиції Кримської єпархії УПЦ та мусульманської громади, намагалися несанкціоновано встановити поклонний хрест під Феодосією. Протистояння з міліцією перейшло на криваве побоїще, в якому брав участь співробітник двох Синодальних відділів УПЦ отаман Вірного козацтва Олексій Селиванов, проігнорував позицію священноначалія.
Коментуючи ситуацію в Умані, Шимон Бускілла , представник єврейського Міжнародного благодійного фонду заявив: "Віра - є віра . Це святе. Наші праведники вчать нас поважати всіх. Я не знаю, хто ставив хрест і для яких цілей. І що може бути далі. Не можна чіпати символи іншої віри. Але ми боїмося, що хтось із наших одновірців, хто не дуже поважає закони релігії , його зашкодить. І тоді може статися нікому не потрібна війна. ми боїмося , що хрест - як бак бензину. що можуть бути провокації" .
В Умані керуючий місцевою єпархією УПЦ єпископ Уманський Пантелеімон ( Бащук ) приєднався до здивуванню євреїв : "Я не брав участі в освяченні хреста , мене не запросили. Більше того , до мене не зверталися за благословенням чи порадою . Якби запитали , я б порадив поставити розп'яття в іншому місці. Хрест має об'єднувати , а не ставати причиною сварок . Зазвичай хрести ставлять біля в'їзду до міста , на роздоріжжі або в пам'ять про щось. Ставок близько єврейської синагоги не є пам'ятним місцем. Хрест повинен стояти у доступному для людей місці , а не на скелі , куди важко дістатися. Я переконаний, що людям, які його встановили, варто прислухатися до порад міської влади та перенести його в інше місце".
Прес -секретар Предстоятеля УПЦ протоієрей Георгій Коваленко , коментуючи складну ситуацію в Умані, заявив: "На жаль , існують деякі громадські організації , які намагаються бути православним , ніж сама Православна Церква , намагаються бути ревнителями там , де потрібно бути миротворцями . Міжконфесійний і міжрелігійний мир в Україні - це наш скарб , і потрібно з повагою ставитися до людей , які сповідують іншу релігію , до представників інших конфесій. це жодним чином не пов'язано з зреченням Христа , тому що християнин повинен сповідувати віру в Христа до самої смерті, але не має ні одного права провокувати міжрелігійні конфлікти. Християнство - це релігія любові , і цю любов ми повинні демонструвати навіть до людей , які вірять не так, як ми, або зовсім не вірять. Бог є Любов, і Своїм учням проповідував любити і один одного , і навіть ворогів " .
Голова Паломницького центру УПЦ Володимир Теліженко також звернув увагу на те , що встановлення хреста в Умані на місці молитви іудеїв -хасидів цілком може стати причиною зворотної реакції з боку радикально налаштованих євреїв.
"Цілком можливо , що повернувшись до себе на Батьківщину , іудеї можуть звертатися з тисячами християн з різних куточків світу нешанобливо тільки тому , що вони зустріли таке ставлення до себе з боку українських православних " , - сказав В.Теліженко , коментуючи ситуацію в Умані.
"У сучасній історії в умовах багатонаціонального і багаторелігійного суспільства діють такі найдавніші Патріархії, як Вселенська Патріархія в Константинополі і Єрусалимська Патріархія в Єрусалимі. Перебуваючи в досить складних регіонах , кожна з них прагне виказати повагу до інших релігій і національностей , в той же час , захищаючи основи совій віри, - зазначив Володимир Теліженко. - і Вселенський Патріархат, і Єрусалимський Патріархат неодноразово виступали миротворцями , зокрема між мусульманами і християнами в різних країнах світу - не лише в Туреччині і в Ізраїлі , кажучи своє слово з висоти і глибини служіння Христу і одночасно показуючи смирення у Христі. Одна справа - свідчити про те , що "я - християнин". Зовсім інша справа - прийти до когось непрохано і кричати " я - християнин ! " , викликаючи тим конфлікт. Дух євангельський говорить про те , що християнин повинен свідчити про свою віру , але уникати конфліктів . Спроба нав'язувати себе , символи своєї віри в тих місцях , де явно це може викликати конфлікт, м'яко кажучи, нерозумно. це відноситься до ситуації в Умані. Символ нашої віри - Хрест - цілком може стати предметом наруги , оскільки інші бачать в ньому не символ воскресіння у Христі , а символ наруги своєї віри. Тому , думаю , вже на побутовому рівні кожен християнин повинен намагатися бути смиренним і мудрим у Христі , не провокувати конфлікти , слідуючи євангельським словами " будьте мудрі, як змії, і прості, як голуби" (Мф. 10, 16)".
Деякий час тому невідомі обписали розп'яття словами на івриті. Після цього міліція встановила веб -камеру, щоб постійно спостерігати за тим, що відбувається біля хреста .