ua en ru

Антимонопольна служба РФ виявила україно-російський змову на ринку вагонів-платформ

Федеральна антимонопольна служба (ФАС) підозрює українського виробника вагонів "Дніпровагонмаш" і російського трейдера Євразійський трубопровідний консорціум (ЄТК) у змові при поставці вагонів-платформ для листового прокату. У разі якщо їх провина буде доведена, їм загрожує штраф у розмірі від 1 до 15% від обороту.

Справа була порушена антимонопольним органом у відношенні "Дніпровагонмашу" і ЕТК (трейдингова компанія з постачання труб і металопродукції на ринки Росії та країн СНД) за фактом порушення ч. 2 ст. 11 закону РФ "Про захист конкуренції". Підставою стала скарга Челябінського трубопрокатного заводу (ЧТПЗ). Трубники заявляють, що "Дніпровагонмаш" ухилився від договору на поставку вагонів - платформ моделі 13-4107, призначених для транспортування листового прокату шириною до 4450 мм. При цьому український завод є єдиним підприємством на всьому пострадянському просторі, хто володіє технологією виробництва подібних вагонів, пояснили в челябінської компанії.

ЧТПЗ планував замовити в української компанії близько 40 вагонів-платформ і навіть виплатив аванс в розмірі кількох мільйонів доларів, однак після підписання договору "Дніпровагонмаш" ухилився від виконання зобов'язань, використавши для цього формальний привід, розповіли на челябінському підприємстві. Крім скарги у ФАС ЧТПЗ звернувся до суду з вимогою про стягнення неустойки. Суму позовних вимог в компанії не розкривають.

В "Дніпровагонмаші" відмовилися коментувати ситуацію, з'ясувати позицію ЕТК з цього приводу не вдалося. Тим часом ФАС з'ясувала, що "Дніпровагонмаш" прийняв на себе зобов'язання виготовляти і постачати вагони-платформи для листового прокату і їх модифікації виключно на адресу Євразійського трубопровідного консорціуму, а поставки на адресу інших покупців здійснювати тільки за погодженням з ЕТК. ФАС розгляне цю справу 27 лютого.

Якщо "Дніпровагонмаш" і ЕТК будуть визнані винними в порушенні антимонопольного законодавства, то їм загрожує штраф у розмірі від 1 до 15% від обороту (від продажу подібної продукції), пояснили в прес-службі ФАС. Там зазначають, що "українська прописка" вагонобудівного заводу не стане перешкодою для виконання рішення російського відомства. При цьому у ФАС повідомили, що додатково до відповідальності можуть бути притягнуті посадові особи, які брали участь у підписанні антиконкурентного угоди. Сума штрафів для них може скласти від 20 тис. до 50 тис. руб.