ua en ru

АМКУ рекомендував операторам мобільного зв'язку за 30 днів розглянути питання узгодження тарифів з абонентами

Антимонопольний комітет України (АМКУ) рекомендував операторам мобільного зв'язку вжити заходів з отримання згоди споживачів (абонентів) на зміни умов надання певних видів послуг, зокрема, умов тарифних планів і додаткових послуг. 

Антимонопольний комітет України (АМКУ) рекомендував операторам мобільного зв'язку вжити заходів з отримання згоди споживачів (абонентів) на зміни умов надання певних видів послуг, зокрема, умов тарифних планів і додаткових послуг. Про це повідомляє прес-служба АМКУ.

Останнім часом в АМКУ надходили численні скарги громадян на операторів ринку мобільного зв'язку, зокрема на три провідні компанії на ринку. У зв'язку з цим, Комітетом було проведено відповідне розслідування, результати якого показали наявність неправомірних, на думку Комітету, дій операторів мобільного зв'язку.

Так, найбільш поширеними з них є: підвищення щоденної та щомісячної абонентських плат; необхідність поповнення рахунку на встановлену ціну, як умова для відновлення можливості користуватися всім обсягом послуг; переклад на інший тарифний план споживачів послуг мобільних операторів, у тому числі без попереднього повідомлення абонентів; підвищення плати за з'єднання; встановлення мелодії замість гудка без попереднього повідомлення абонентів і зняття з їх рахунки плати за цю послугу; зміна вартості послуги тощо

У свою чергу в обов'язки операторів входить інформування громадян у засобах масової інформації та/або на своєму сайті щодо зміни тарифів, тарифних планів, які встановлюються ними самостійно, не пізніше, ніж за сім календарних днів до їх зміни.

Два оператора укладають з такими абонентами публічні договори, третій - договори приєднання, які відповідно до цивільного законодавства встановлюють права та обов'язки сторін. Згідно з цими договорами операторам забороняється включати в договір положення, що передбачають отримання та/або сплату споживачем послуг, які він не замовляв, а також положення, що передбачають умови, що ставлять сторони договору у нерівне становище, обмежуючи або погіршуючи тим самим права споживача в порівнянні з визначеним законодавством . Однак фактично споживач не має можливості вплинути на умови, що виставляються операторами.

Три провідні оператори ринку, щодо яких виникають нарікання, що мають ознаки, що займають монопольне (домінуюче) становище на ринку послуг мобільного (рухомого) стільникового зв'язку протягом 2012 р. і семи місяців 2013 Їх дії у вигляді інформування абонентів лише про намір зміни умов надання певних послуг, включаючи умови тарифних планів і додаткових послуг без узгодження з чинними абонентами можуть призводити до ущемлення інтересів споживачів (абонентів), що було б неможливо в умовах існування значної конкуренції на ринку.

У зв'язку з цим, Комітет надав операторам мобільного зв'язку обов'язкові для розгляду рекомендації, про результати яких оператори повинні повідомити в 30-денний термін.

Нагадаємо, наприкінці грудня 2012 р. АМКУ і "Київстар" домовилися про зниження окремих тарифів на 10-25%. Повідомлялося, що економічний ефект від зниження тарифів "Київстаром" і "МТС-Україна" складе 1 млрд грн.